Loft med mulig råd

hej med jer, vi (min kone og jeg) har købt et ældre hus hvor vi på første salen vil renovere lofterne, nu har jeg så brækket nogle af de gamle plader ned, og under dem er der et pudset loft. det er også helt fint men, oppe under det pudset loft sidder der nogle brædder som ser ud til at have været udsat for vand og de er meget proøse. jeg har kun slået et hul på ca 1 m2 ind til videre

en af mine venner mener det er råd og jeg skal kontakte forsikringen for at høre om den dækker. hvad mener i er det noget der er en chance for at de gør ?

Rookie NO.1
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke med forsikringen, der er vel ikke andet and gøre end at ringe til ejerskifteforsikringen og få en sagkyndig ud og kigge.

Mit hus var lavet på samme måde som dit. Jeg har/havde på min første sal også et "undertag" af brædder der var sømmet på tværs mellem spærerne og enkelt steder hvor understrygningen var utæt havde det dryppet ned og der var bræderne gået til. Jeg blev dog ikke så bekymret da der intet problem var med spærerne, så jeg fjernede bare alle bræderne, reparerede understrygningen, isolerede og satte nye gipsplader op.

I dit tilfælde skal du vel have det hele ned lige meget hvad og så kan man jo se på det bagefter. Bare husk at bruge nogle af de penge du sparer på at lave det selv på noget professionel rådgivning hvis du er i tvivl.

./ras
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis