mug under vask

Hej vi overtog et hus grundlovsdag men en utæt vandhane i køkkenet har forsaget mug under bordpladen.

Kan vi forlange at sælger udbedre det da han uden tvivl har været bekendt med det

Rookie NO.1
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kapan på 09 jun 2013 19:46
Hej vi overtog et hus grundlovsdag men en utæt vandhane i køkkenet har forsaget mug under bordpladen.

Kan vi forlange at sælger udbedre det da han uden tvivl har været bekendt med det
Ja naturligvis kan du det.

super, tak

Rookie NO.1
Nu er der jo endnu ingen sag og muligvis heller ingen advokat - henvend dig i første omgang til mægleren og forklar ham problemet. Så må han rette henvendelse til sælger.
Hvad mener du der skal laves? Er det en ny hane og afvaskning af muggen ville jeg nok ikke bruge meget krudt på det. Det kan ikke kaldes en skjult skade da den er umiddelbart synlig også selv om det er i et køkkenskab.
Hvis det indebærer større renovering er det en sag for ejerskifteforsikringen - står der noget om problemet i tilstandsrapporten?
Annonce
der står ingenting i tilstandsrapporten men bordpladen er helt fortykket og underskabet vådt der er løbet meget vand ned i bunden af skabet

Rookie NO.1
jeg ville kontakte mit forsikringsselskab, der hvor ejerskifteforsikringen er tegnet og bede dem om at se på det. Hvis det drejer sig om ny bordplade og der kan være problemer med det uderliggende gulv og andre skabe kan det jo blive en større sag. Jeg mener nu også at den der har ansvaret for tilstandsrapporten må have gjort et meget dårligt stykke arbejde.
Har du retshjælpsforsikring i din privatforsikring og har du allerede en boligadvokat i forbindelse med købet er det en god idé at rette henvendelse til denne i samme omgang.
Sørg i alle tilfælde for at sælger bliver gjort opmærksom på hvad problemet er, enten gennem mægler eller advokat og sørg for at få dokumentation herfor.
Så er det ejerskifte forsikringen du skal have fat i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis