Klarlak til gamle ølkasser

Hej LDS folk!

Jeg har fået lavet mig sådan en gammel Long John cykel, som jeg er ved at "pynte" lidt nu.

Jeg har fundet mig et par gamle ølkasser der kan stå på ladet, men de er ved at være i lidt dårlig stand (ormædt og lidt slidt)
Men i og med at de er så gamle vil jeg godt beholde dette præg ved at give dem noget klarlak. Mit spørgsmål er så om klarlak vil være en tosset idé, eller er der andet der kan gives til dem for at bibeholde dem mange år fremover?

På forhånd tak.

Mvh.
Simon
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Simon og velkommen her på LDS.
Det ville være synd at give dem klarlak da de jo så bliver blanke og det er ikke særlig originalt, giv dem hellere noget interiøre lak, den er mat i overfladen så den ses knapt så meget.
Kan interiøre lak holde til udendørs brug?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Skrevet af RH på 15 jul 2013 22:44
Kan interiøre lak holde til udendørs brug?
Stil dit spørgsmål i en ny tråd, det er ualmindeligt uhøfligt at brække ind i en andens tråd med nye spørgsmål

Hej.
Så, rolig nu. Spørgsmålet er da i trådstarters interesse at få et svar på.
Havde faktisk selv tanken i første omgang.

mvh

 varmetossen

Annonce
Tit og ofte kommer der nogle råd, som ikke altid virker gennemtænkt.
 
Jeg tænkte sådan set bare om der var nogen der havde erfaring med den type lak til udendørs brug.

Det ville jo være surt at ødelægge de kasser bare fordi man får forkert rådgivning af nogen der ikke ved hvad de snakker om.

Det er jo ikke sikkert spørgeren ville se svaret hvis jeg stillede spørgsmålet i en ny tråd, det var ikke for træde dig over fødderne kære håndværker.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

OK !
Men en interiøre lak trænger dybt ind i træet og er en mat alkydlak som må formodes kan holde til et udeliv, havde det været på vandbase havde jeg nok haft mine tvivl.
Mon ikke en klar træbeskyttelse, der er beregnet til udedørs brug ville være at foretrække? Det trækker jo også lidt ind selv om der skulle være maling tilbage på kasserne.
Får de et passende lag, bliver det ikke blankt, prøv at give den under bunden først, så du kan vudere resultatet.
tja sprylak til cykler og lignende fåes også i mat, men ellers vil jeg nu også mene en olielak burde kunne klare det når den først er hærdet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også