Ovenlysvinduer - el eller solcelledrevet?

Vi skal have monteret tre Velux Integra ovenlysvinduer. Er der nogen, der har viden om fordele og ulemper ved hhv. elnetdrevne og solcelledrevne?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, solceller er dyrere og normalt kun et alternativ hvor man ikke lige har strøm i nærheden af vinduerne, har man dette ville man vælge alm. elnet drevet Integra tagvindue.

Solcelle er ca. 1000,- dyrere pr. enhed
Tak for jeres svar. Prisforskellen er 1250 kr pr. vindue i de størrelser, vi skal have. Vi har fået et overslag fra elektrikeren, der er dyrere end prisforskellen - og derudover kommer der reparationer af væggene, hvis strømmen skal fræses ind... Det vil sige, at solcelledrevne i virkeligheden bliver den billigste løsning, hvis de ellers fungerer ordentligt. Vi er blandt andet bekymrede for, om regncensoren virker tilstrækkeligt godt ved de solcelledrevne. Nogen erfaringer med dette?
Da jeg selv skulle vælge om jeg ville have solcelle- eller strømdrevne vinduer fik jeg at vide, at vinduet med solceller ikke vil åbne, hvis der ikke er strøm nok på batteriet til at det kan lukke igen.
Regnsensoren er den samme på begge modeller. 

Jeg fandt aldrig ud af, hvor mange gange man kan åbne og lukke vinduet uden at det får sollys (solcellerne kan jo være dækket af sne i meget lang tid), og heller ikke, hvor længe batterierne forventes at holde. Det ville være mine to primære overvejelser ifm. valget mellem det ene og det andet. Jeg valgte elektrisk drevne, da det var et nybyggeri, og der derfor var nem adgang til at trække kabler.  

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Det er litium batterier der er i vinduerne, så skulle gerne holde et par uger uden lys, så bliver vist ikke sådan lige aktuelt, med mindre de ligger under sne, men så åbner man dem jo heller ikke.
Nu må der jo siges at være gået en rum tid. faldt valget på de solcelledrevne? Jeg er spændt på at høre om de stadig virker som de skal
Vi købte de solcelledrevne tilbage i 2013 - og er vildt glade for dem. De fungerer upåklageligt. Har aldrig oplevet, at det ikke har været muligt at åbne dem. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis