puch maxi 2 gear svinghjul og kickstarter

Hej jeg har to problemer tilbage med min maxi 2 gear, motoren har været skildt ad og er blevet samlet igen, men mit svinghjul som er spændt helt ind, kan man ruske op og ned ind og ud ca 1mm frem og tilbage, men hvis jeg tager koblingen lidt bliver svinghjulet fast som det skal være, hvad kan det betyde? Er det en bredere eller ekstra shimse ring??? Og så når jeg sparker i gennem på kick starten føles det som om at ca hver anden gang at koblingen bliver holdt inde, altså nærmest som koblingen glider, men sparker man blødt gør den den næsten ikke??? kan den to problemer have noget med hinanden at gøre, og hvordan løser jeg dem.?? 
Motor olien er castrol power 1 10w-40 mc olie

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det umanerligt længe siden, jeg har rodet med Maxi Puch.
Men det kunne være at den udvendige låsering, mangler på kuglelejet på krumtappen, så det hele kan sideforskydes, når du aktivere koblingen.

Gearkasseolien skal være automatgearkasseolie, som jeg lige husker det-
Som jeg husker er der en rille udvendigt, på det ene hovedleje på krumtappen, hvor der skal sidde en låsering, så lejet ikke kan bevæge sig sidelæns.
Mener det sidder i den samme side som koblingen...
Den låse ring er ikke på den tegning jeg har over motoren hmm underligt jeg mener også at den måde at man bruger shimse ringe til og passe det til med så der ikke opstår slup mellem svinghjul og krumtap

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 08 jun 2013 16:32
hmm underligt jeg mener også at den måde at man bruger shimse ringe til og passe det til med så der ikke opstår slup mellem svinghjul og krumtap
Ian, dit udsagn er næsten rigtigt. Du skal have tilpasset afstanden mellem lejer og krumtap, så der ikke er sidevejs slør når motoren er samlet. Det er egentelig ret enkelt i prinsippet men kan godt volde ret mange problemer at få til og gå op, især hvis indfræsningen til lejet sidder i hver sin motorhalvdel.

Jens, det er en to gears Maxi der her er tale om, motoren her er ret forskellig fra dem med automatkobling. Så vidt jeg er orinteret, er det ikke engang Puch's egen men en der er indkøbt  ude i "byen" til modellen. Hvilket fabrikat har jeg for længst glemt.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Ja det var nok den med automatkobling jeg tænkte på

Kan bare huske vi sleb riller i standard lejer, så de kunne bruges.
Skrevet af je__ns på 08 jun 2013 17:23
Ja det var nok den med automatkobling jeg tænkte på

Kan bare huske vi sleb riller i standard lejer, så de kunne bruges.
Ja, de havde den underlige opbygning.  Krumpappen skulle alligevel simmes op, men det var jo også utrolig enkel med den måde man delte motorblokken. På de gamle to og tre gears modellerne var det straks værre, da man skulle samle blokken med pakningen på plads og måle endeskør.  Hvordan en to gears Maxi motor er samlet aner jeg ikke. Menn, kunne jo gøre en indsats for og finde ud af det.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg kan huske at puch maxi motorer.
at de var delte i vanrette led.
så blot at lægge delene i ?
men på visse modeller skal der tilpasses med
"afstandsringe" for længde slør.
men gearmodellerne er de lodret delte motorer.!
Så jeg skal simmse min motor engang hvad med mit kick starter problem hvad er en løsning. Til det . At fjerne den glidende kobling

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 09 jun 2013 21:22
Så jeg skal simmse min motor engang hvad med mit kick starter problem hvad er en løsning. Til det . At fjerne den glidende kobling
Højst sansynligt ny kobling.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis