Hjælp til varmeanlæg i nyt hus

Hej
Jeg har lige købt et hus hvor sælger har fået installeret et varmeanlæg for nyligt, men jeg er ikke overbevist om at det er en optimal installation. I varmeanlægget er der følgende udstyr:

Luft til vand Varmepumpe
Fastbrændselsfyr
2 stk solvarmepaneler (disse er monteret på taget, men er aldring blevet tilsluttet)
Buffertank
Varmvandsbeholder til brugsvand

Hvis jeg ikke fyrer, så er det nu varmepumpen der varmer det hele op. Dvs. mit brugsvand er kun lidt over de 40 grader vil jeg tro. Altså er jeg i princippet nødt til at fyre om sommeren for at få ordentligt varmt vand. Jeg tænker at solpanelerne måske kunne sluttes til den lille varmvandsbeholder, da de nok er for små til at varme buffertanken op. Er der nogen der ligger inde med et diagram til hvordan man kan tilslutte ovenstående på en optimal måde?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.
Når nu det er så nyt for dig, vil jeg anbefale at du lader en vvs mand komme og samle det sidste, så kan du helt sikkert undgå at skulle fyrer for at få ordentligt varmt vand. Og jo Buffer tanken skal bruges da din varmtvands beholder ikke vil kunne holde vandet varmt nok natten over.
Når du nu lige har købt hus, så er varme anlægget det sidste du skal spare på.
Der må også være en elpatron der opvarmer vandet i varmtvands beholderen i sommer månederne når solen ikke viser sit smilende ansigt nogle dage.
Hej håndværkeren
Tak for dit svar. Da jeg skrev indlægget blev jeg også mere og mere overbevist om at det var den rigtige løsning at ringe til en vvs mand, selvom jeg ikke er meget for det. Jeg kunne ligesom fornemme at jeg kunne komme til at bruge rigtigt mange timer og lave mange fejl på dette projekt...... Så det ender nok med sådan en løsning.... nu må vi se.
Du skal afgjort ringe efter en vvs mand.

Men ikke ham der solgt alle de ting til dig. Du har betalt rigeligt af hans løn for dårlig rådgivning. Du skulle ikke have haft en fastbrændselskedel.

Du havde været bedre tjent med en brændeovn i stedet for den der løsning, ideelt set en med varmespiral i. Solfangerne er jo en smagssag om man har brug for dem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 10 jun 2013 15:39
Du skal afgjort ringe efter en vvs mand.

Men ikke ham der solgt alle de ting til dig. Du har betalt rigeligt af hans løn for dårlig rådgivning. Du skulle ikke have haft en fastbrændselskedel.

Du havde været bedre tjent med en brændeovn i stedet for den der løsning, ideelt set en med varmespiral i. Solfangerne er jo en smagssag om man har brug for dem.

Prøv lige at læse spørgerens første indlæg, inden du udbreder dig om hans dipositioner !
Og en brændeovn er ikke løsningen på hans problem, det er udmærket med en fastbrændsels keddel til så stort et anlæg.
Hej fiahgt
Ja jeg tror også du har misforstået mit indlæg. Jeg har ikke købt alt udstyret, jeg har købt huset hvor udstyret er i. Fastbrændselskedlen har været i huset i mange år, men de resterende ting er installeret indenfor de sidste 3 år.
Men jeg tror nu jeg ringer til en god vvs mand. E der nogen der kan anbefale en omkring Silkeborg?

Mvh
Peter
Jeg har brugt ham her flere gange. Han ved hvad han snakker om og laver et pænt stykke arbejde. Han bor dog ca 30 km nordvest fra Silkeborg
http://www.jrim.dk/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis