lampe kop fastsættelse

Hej er desværre kommet til i den uheldige situation at efter at have ophængt en lampe med sådan en kom ligesom det her Lampe kop at den ikke vil sidde helt oppe ved loftet nogen fikse tips til at få den til at sidde helt tæt i loftet
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvilken enn type

men hvis du holder igen på det midterste af lampen så burde du kunne skubbe koppen helt op til loftet ellers skub den op til loftet og giv en lille klat lim på den side man ikke kan se.

men det skulle være muligt at skubbe den helt om med lidt tålmodighed, har selv nogle Ikea lamper hvor disse er monteret
Problemet er bare den hænger noget løs men kan være skruen den hænger i så bare skal skrues mere op i loftet men synes nu ikke jeg kan få den meget længere op den hænger i sådan et stykke plastic med et hul i og så 2 huller hvor selve ledningen til lampe skal snore sig igennem lidt svært at forklare
ved fra min egen at jeg har skruet den krog som jeg har sat mine lamper op med så langt op som muligt og trukket lidt i ledningen så den er helt spænd oppe i koppen og har så kunne skubbe dem helt op til loftet, stod nemlig med samme problem som du beskriver da jeg havde montere mine lamper og tænkte det kan sku ikke passe de ikke kan sidde ordenlig
prøv det men hold igen på det i midten så skulle det kunne lade sig gøre
Et old-school trick er en elastik og en kort/knækket tændstik. Ene ende af elastikken op i el-dåsen i loftet eller på evt. krog og ned gennem koppen. Her sættes tændstikken på tværs under koppen i den anden ende af elastikken og vupti: Elastikken holder koppen trykket mod loftet.
Var lige hjemme og prøve men den skrue hvor man kan spænde ledning på i koppen var gået helt stykker i gevindet så kunne ikke løsne koppen så jeg kunne sætte den helt op så nu må jeg ned og købe en ny kop og ledning i morgen Så tror jeg det går
kunne vi se et foto det lyder sku da som en super god ide
Har desværre ikke noget billede da jeg ikke har brugt tricket siden jeg boede i gamle lejligheder. Har dog lavet en hurtig tegning


Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også