Er der nogen der har erfaring med disse billige småmotore ?

www.primusdanmark.dk/benzinmotor-c-84_194.html Tænker specielt på holdbarhed og benzinforbrug ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke der er så meget forskel.. hvad kan du få en tilsvarene motor til i et kendt mærke
Skrevet af Kent A på 07 jun 2013 20:52
Jeg tror ikke der er så meget forskel.. hvad kan du få en tilsvarene motor til i et kendt mærke
Tja Kent. Den type jeg specifikt tænker på, er denne www.primusdanmark.dk/65-hk-benzinmo...pl6s7k24f0 contra en Honda GX200 der koster den nette sum af Kr. 7.605,00, alt inc.

Man kan faktisk få hele 5,3 motore for den pris der forlanges for Honda'en. Sjovt nok ligner de umiddelbart hinanden utrolig meget. Den jeg linkede til er lavet i Kinesien, dog med en Japansk karburator og Honda'en, tja monstro hvor ?

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har ingen erfaring med nogen af de motorer.

Men kineseren må jo bruge for ca. 6.000 kr. benzin mere end japaneren, før regnestykket vælter (under forudsætning at, at der ikke komme reparationer som ikke dækkes af garantien).

6.000 kr. svarer til  500 liter benzin!

Hvis man anslår kineseren til 2 liter i timen og japaneren til 1½ liter i timen, svarer det til 1.000 timers kørsel i alt.

Hvor mange timer skal den køre om året og hvad skal den bruges til?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af bobenontot på 07 jun 2013 22:21
Jeg har ingen erfaring med nogen af de motorer.

Men kineseren må jo bruge for ca. 6.000 kr. benzin mere end japaneren, før regnestykket vælter (under forudsætning at, at der ikke komme reparationer som ikke dækkes af garantien).

6.000 kr. svarer til  500 liter benzin!

Hvis man anslår kineseren til 2 liter i timen og japaneren til 1½ liter i timen, svarer det til 1.000 timers kørsel i alt.

Hvor mange timer skal den køre om året og hvad skal den bruges til?
Nu skal det siges at Honda'en kan fås på nettet til knap 4 af de lange. Prisen jeg opgav kommer fra en lokal forhandler.

Motoren kommer højst til og køre 4 timer i ugen, hvilket jo giver rundt regnet timer 200 pr. år. Den skal bruges til at trække en pumpe.

Tror dog ikke forskellen i forbruget kan blive så stort som du skitsere.  Og man kunne jo købe en ekstra i reserve uden .............  


Alternativt har de jo også en Kigøjser dieselmotor, på samme side, med rekylstart til godt 3 lange eller 4 tudser med elstart. Hvis, så  bliver det nok den med elstart da jeg tvivler stærkt på det er fandens nemt at løbe en dieselmotor i gang ved 0 grader pr. snoretræk.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så er der nyt fra motorfronten. Det blev en af de billige benzinmotore der kom på. Det førte umiddelbare indtryk er faktisk ret godt. Alle jernbeslag er varmganvaliseret, det er sgi flot ! Motoren starter første gang der hives i snoren, også efter en nat i et kølerum ved +2 grader. Benzinøkonomien er knaldgod i forhold til en tilsvarende sideventilet B&S, da den køre omkring 50% længere på samme mængde benzin. Motoren har dog en underlig særhed da den altid skal have halv choker ved en varmstart.  Det har jeg sgi aldrig set før.

Og holdbarheden kan tiden kun vise.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Ja det skulle være ganske fine motorer, efter hvad jeg har hørt.
Ja en B&Sér er jo ikke særlig benzin økonomisk. 
Skrevet af je__ns på 19 jun 2013 13:07
Ja det skulle være ganske fine motorer, efter hvad jeg har hørt.
Ja en B&Sér er jo ikke særlig benzin økonomisk. 
Ja og mow billige ligeså.

Nej, ikke de sideventilede, det gælder også alle andre lavkomprimerede motore.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis