Punktsokler på støbt fundament

Jeg skal til at bygge et kolonihavehus, hvor huset skal placeres på punktsokler min. 15 cm over jorden. Min udfordring er at der hvor huset skal bygges, har det tidligere hus stået på et støbt fundament. Nu magter jeg ikke at fjerne 40m2 betonfundamenet, så vil i stedet bygge oven på.

Derfor:
Hvordan sørger jeg for at hæve huset 15 cm via punktsokler, når nogle af punkterne skal være på det støbte underlag? Jeg kan ikke bruge løse sokkelsten - det skal være støbt hele vejen.

Kan jeg blot bore huller i fundamentet, sætte stolpesko i og støbe igen med nyt beton i hullet? Eller kan jeg støbe en lille sokkel direkte ovenpå fundamentet og sætte en stolpesko i der? eller...

Har vedlagt en lille tegning som vejledning - de grønne punkter kan støbes direkte ned i jorden; de røde punkter er udfordringen, fordi de skal placeres på det støbte fundament.

Hjælp


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skrue nogle vinkelbeslag på den gamle sokkel, med expantionsbolte, eller klæbeankre.
Mon ikke jeg kan bruge sådan en fætter her og sætte den fast med gennemstiksankrer?


Genvindstænger og klæber kunne også være en mulighed...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis