Renovere vægge

Jeg skal til at renovere mine vægge i min lejlighed og er næsten sikker på at der skal filt på dem.

Men årsagen til min sikkerhed er måske at jeg ikke kender andre muligheder :-)

Hvilke alternativer er der til filt? Hvad har i andre og har i evt nogle billeder af det?

mvh Jesper
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine vægge er blot malede med en let struktur maling direkte på pudsen, Det kræver en del arbejde at lægge filt på væggene, vægene skal være meget jævne for den mindste ujævnhed ses tydeligt. I vore forældres tid tapeserede man med mønstret groft papir, savsmulds tapet eller det værste, hesian.
Jeg har filtet hele mit hus, det er et stort arbejde at få vægene glatte nok, men man bliver bedre til det med tiden. Glasfilt er det eneste jeg vil have op, det er fordi jeg syntes det er det flotteste og det er meget nemt at sætte det op pænt.

Mange mener at man kan få den samme flotte overflade ved at male direkte på vægen, men jeg har ikke fået den samme overflade uf af det de gange jeg har prøvet (i kælderen).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
der findes meget flot struktur tapet hvis dine vægge ikke er meget lige. du skal huske på at en lill bule på væggen bliver 7 gange større når du smider filt uden på, hvor imod struktur tapeten kan "skjule" mere
Ja, der er selvfølgelig alternativer, men de fleste vil have filt op, da dette giver en flot og holdbart resultat, som faktisk også rimeligt nemt at udbedre evt. reparationer på, hvilken selvfølgelig ikke er tilfældet med noget med struktur i.
tak for svarerne, det bliver nok filt.

men hvordan reparerer man fx huller i sådan en væg?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
altså huller man laver i væggen med filt til fx ophængning af billeder mv.
Spartler dem bare over med sandspartel, også maler igen.
ok så der skal ikke filt "på" hullet
min erfaring er at  fuldspartlede vægge bliver meget pænere end filtbelagte
Det er nok et spørgsmål om hvor store huller det handler om, er de mindre end 10 mm. er sandspartel løsningen og så maling af hele væggen igen. pletmaler du vil det tydeligt kunne ses.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også