Renovere vægge

Jeg skal til at renovere mine vægge i min lejlighed og er næsten sikker på at der skal filt på dem.

Men årsagen til min sikkerhed er måske at jeg ikke kender andre muligheder :-)

Hvilke alternativer er der til filt? Hvad har i andre og har i evt nogle billeder af det?

mvh Jesper
Jeg skal til at renovere mine vægge i min... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Før jeg sætter filt på mine vægge fjerner jeg alle rester af gammelt tapet, så repererer jeg større huller og evt. løse pudsområder med noget strandmørtel. Herefter trækker jeg spartelmasse på hele væggen. Hvis der skulle være nogle smålunker hist og her så fylde jeg dem ud / retter dem ud med spartelmasse. Jeg vil tro jeg er over hele væggen ca. 2-3 gange før jeg er tilfreds. Sliber imellem hver gang med girafsliber.

Husk at brug god spartelmasse, det kan simpelthen ikke betale sig at spare der. Jeg har selv sparet der tidligere og jeg må bare sige at det billige spartelmasse tager ekstra tid og resultatet bliver svære at få flot.
Hvilken spartelmasse vil du/i anbefale?

Hvor mange og hvor store spartler vil du/i anbefale?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det spartelmasse jeg har været mest tilfreds med indtil nu er "Bostik" medium spartel. Det har jeg købt i Bauhaus.

Mine spartler er 45cm, 25cm og ca. 7cm. Jeg bruger dem alle.
der findes mange forskellige typer, men en letspartel af god kvalitet og et par 25 cm brede spartler og en enkelt mindre 10-15 cm. til at tage spartelmassen op af spanden med. Det er en fordel at at bearbejde spartelmassen mellem to spartler, så bliver den mere smidig, men det finder du ud af når du har prøvet det en tid.
Jeg har pt savsmuldstapet på som jeg fjerner.

Væggene er gamle(fra 1912), de er lavet af brædder og noget hønsenet hvorpå der er mørtel(eller hvad det nu er)

Kan man sige noget om hvor meget spartelmasse der ca. bruges, så jeg kan få købt det meste af en enkelt omgang?
Når du har fjernet det gamle tapet skal du sikre dig at den gamle puds sidder godt fast. Bank let på væggen med skaftet på en  skruetrækker. Hvis pudsen er løs lyder det hult, og så skal den af på det område og væggen skal pudses op med mørtel hvis du vil have et holdbart resultat.
Mål vægarealet - der står på bøtten hvor mange m2 den rækker til, eller spørg der hvor du køber din spartelmasse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også