Kolonihavehus

Jeg skal have bygget et nyt kolonihavehus i forbindelse med kloakering af vores haveforening. Jeg må bygge et hus på max 50 m2 i grundplan, inklusiv eventuel udestue.

Jeg har tegnet et "hovedhus" på 7 x 4,3 m i indvendige mål, og vil bruge de resterende m2 på en udestue, der på grund af skellet, skal ligge i en vinkel på ca 45 grader til hovedhus.

Da jeg skal kende dimensionerne i væggene for at beregne de resterende m2 til udestuen, går mit spørgsmål på hvad der er minimum af dimensioner i væggene, når der skal ligge et ensidigt tag med 100 mm isolering og tagpap. Væggene tænker jeg skal være med:

beklædning (profilbrædder)
luftmellemrum
vindpap
100 mm isolering
vindpap (efter anbefaling skal der ikke dampspærre i når der ikke er opvarmet om vinteren - er det korrekt?)
beklædning (profilbrædder igen)

Derudover påtænker jeg at ligge huset på et punktfundament, med 90 cm mellem punkterne og reglar i ca 145 x 45 på højkant. Vil dette være holdbart?


Intet er umuligt for den der ikke skal gøre det selv!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok isolerer aligevel, ikke bare for opvarmning om vinteren, med en isoleret væg holder også den hårde sommer varme ud hvis du holder døre og vinduer lukket i sommervarmen.
Så har jeg bare misforstået dit indlæg, undskyld ulejligheden.
Ja, med 145mm spærtræ er punktfundamenter pr. 900mm rigeligt.
og bare for at være helt sikker... så skal det være 90 cm under hele huset - og ikke kun i kanten? syntes jeg har set begge dele, men vil jo gerne have at det bliver stående en del år :-)

Intet er umuligt for den der ikke skal gøre det selv!
Ja, hele vejen rundt, og ikke kun i kanten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis