Temperatur inde i Webergrill

Min hustru mente ikke, at vi kunne fortsætte tilværelsen uden en Weber kuglegrill.
Nu gik det så ikke længere med gode undskyldninger for at få startet gespenstet op

Der sidder et termometer i låget, som viser små 500 grader, skrive femhundrede grader
Er det virkelig rigtigt, at den skal være så ekstrem varm?? 
Jeg er noget spændt på, om der kommer andet ud af kyllingen end et stykke koks.
Kan man gøre noget for at bringe den dramatiske temperatur noget ned?

Med venlig hilsen
ktm

Min hustru mente ikke, at vi kunne fortsætte... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg er så moderne at min mobil telefon kan regne den ud for mig.
Bruger for øvrigt ikke termometer, pjat, en weber grill er som en ovn, fuld, halv, kvart blus, det er sku ikke så svært, vejer grisen 3 kg skal den have 3 timer, så længe det køre på indirekte varme er det kun ens smag der afgør hvor meget skorpe den skal have, jeg steger ALTID på fuld skrald, alt det her pjat med langtids stegning, pladder, opfundet af folk der bruger for meget kunstige krydderier. det eneste der giver ordenlig smag på en sådan fætter er varme, om det så er kylling, gris, lam, eller ko, salt og varme, har du først sat tænderne i en oksefilet, stegt med sprød krølfedt, vil du savne den smag, når du prøver dem ny moderne version der får 8 timer. Skal stegen så være lyserød helt ud til stegeskorpen kommer vi ind på det, jeg lærte, da jeg var i lære, INTERVAL STEGNING, så skal den stadigvæk have en time pr kg, men halvdelen af tiden skal den af grillen og trække, det gør man så i små intervaller, deraf navnet. Lige meget hvordan du steger den er formlen  "stegetid = trækketid", og det er om du bruger termometer eller ej. så bliver den altid god, du kan altid lune den igen hvis du syntes.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Nu kan et termometer jo fortælle om der er fuld skrald på eller ej.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja der kan være meget ekstra bøvl når der skal grilles med kul - især om vinteren. Har alt for ofte stået i mørket med en lommelygte i munden og grillet and, flæskesteg m.m. Men det er som om det smager bedre når man skal "kæmpe" lidt for det :-). Når det så er sagt skal jeg da indrømme at jeg nemt bliver misundelig på min svogers gasgrill med lys i, som bare er klar på 5 minutter, og hvor temperaturen er stabil hele vejen i gennem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også