Belægningssten der skal køres på

Hej forum
Jeg er (igen) i gang med noget jeg ikke har prøvet før, så jeg lufter lige min ide, så den forhåbentligt kan blive forbedret.
Jeg er ved at lægge terrasse med Hjertingsten. Jeg er kommet et godt stykke, og er ved at lave en sti der skal sno sig helt ud til en havelåge.

Underlaget i dag er ærtesten på stabilgrus (se billeder), og jeg graver ned til stabilgruset  hvor jeg så lægger flisesand, stamper godt med fødderne, retter af og lægger sten. Simpelt.

Så længe vi kun skal gå på sagerne, bekymrer det mig ikke så meget med underlaget. Har før lagt noget uden at bruge pladevibrator, og det ligger stadig fint.
Men et sted på denne sti jeg er ved at lave (kan ikke ses på billedet), kommer vi til at køre bilen hen over hele tiden for at komme ind i / ud af garagen. bare en alm. bil, ingenting over 2 ton.

Min ide er at dels leje en pladevibrator til dette stykke, dels blande flisesandet op med cement (cement:sand 1:4 tænker jeg), lægge det "tørt" i et lag på 10-15 cm., og så lade det hærde op i en uges tid ved hjælp af fugtigheden i jorden inden vi belaster det.
Vil det mon virke? Nogen der har prøvet noget tilsvarende? Nogen der ville gøre noget helt andet?

Her kan man se hvad underlaget er.


Her er jeg kommet lidt længere, i den ende hvor vi kun kommer til fods.

Efterhånden selvlært fåreavler og gør-det-selv alt-mulig-mand.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fede billeder, og ide'en med det snoede forløb ser rigtigt godt ud 

Jeg tror ikke din ide med cement er en god løsning, da du i princippet skaber "en stor flise".
Det vil betyde at feks rødder vil kunne løfte hele din "flise", eller at den sætter sig over tid ved bilens påvirkning.

Jeg tror mere at du skal lave din "indkørsel" efter de normale retningslinjer, altså stabil grus osv. Kørespor er nok svære at undgå på længere sigt, men hvis stenene ligger "løst", kan du jo om nogle år(mange forhåbentligt) pille dem op, smide mere grus på og lægge dem igen.



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis