Nyt tag, pap + isolering - pris?

Hej LDS, 
Vi har et tag på ca 50 kvm, med 5 grd hældning. Ligenu ligger der gamle stålplader (panne plader). 
Gammelt tag fjernes, spær forhøjes, komplet dampspærre, komplet 200 mm isolering, tagpap (uden lister) og lukning af sider.
Dertil zinck tagrende, ca 18 m.
Jeg har fået et tilbud, samlet pris 165 000 kr. Det er et godt stykke over hvad jeg havde frygtet, men er det rimeligt? 
Nogen der har et sammenligneligt projekt?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var også det jeg frygtede.
Har nu læst om "varmt tag", lyder som en simplere løsning og derfor billigere? Ved dog ikke hvor pænt det kan blive (er måsek for højt).
Er det tagfirmaer eller tømrere der laver det?
I så fald, nogen gode bud på et tagfirma?
Udover at lave en damspærre udvendigt fra, er det jo ikke kompliceret eller tidkrævende arbejde.

Skal arbejdet udføres i 4130 eller ?
Ja, arbejdet skal laves i 4130. 
Har dog stadig ikke noget klart billede af hvordan to måder at gøre det på kommer til at se ud. Og hvad der bliver pænest, huset det skal laves på, hænger nemlig sammen med et andet hus med alm tegltag. 

Annonce
Skal lige huske at sige, at de to huse er bygget sammen under tagrende på de ældre hus, dvs på glat væg, ikke via tegltaget.
Kan du ikke smide et billede af det ?
Hér billeder jeg håber giver et indtryk af det. 

Ovenfor: Bagside

Ovenfor: "Gavl"

Ovenfor: Sammenhæng med hovedhuset (kan ikk elig ehuske hvor langt der er op til kant, men der burde være nok.

Af med det gamle, få påforet dine spær, på med nye brædder og pap på igen.

Sådan ville jeg lave det, og det skal altså ikke koste 165.000,-
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis