Acrylfuge - Maximum Bredde?

Vi har opsat nye gipslofter - to lag, hvor det nederste lag er forsøgt holdt 5-10 mm fra muren, så der er plads til en acrylfuge.

Der er dog tale om et ældre hus, så væggene er ikke ligefrem lige, hvorfor mellemrummet et enkelt steder er hele 15-18 mm.

Men er det overhovedet muligt at lave en fuge der er så bred?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle have fuget kanterne på det første lag. Det gør man normalt. men det gør nok ikke den store forskel at du fuger på det nederste lag Ja du kan godt lave en fuge der er så bred, men det kan godt være lidt bøvlet. bare der er noget bag ved så fugen ikke forsvinder op på loftet
Skrevet af Illisher på 04 jun 2013 22:00
Du skulle have fuget kanterne på det første lag. Det gør man normalt. men det gør nok ikke den store forskel at du fuger på det nederste lag Ja du kan godt lave en fuge der er så bred, men det kan godt være lidt bøvlet. bare der er noget bag ved så fugen ikke forsvinder op på loftet
Ok. Jeg havde ellers læst, at man fugede det nederste lag. Det første lag ligger helt ind til muren (i det omfang murgen er lige), så fugen skulle ikke forsvinde.

Skal jeg bare lave en stor fuge eller kan man ligge fuge på fuge eller hvordan (jeg har ikke den store erfaring med fugning)?
Ja, bare en stor fuge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis