Utæt kølesystem Volvo MD 11C

Min Volvo MD 11C har en utæthed ved et kobberrør.
Den smider en del kølervæsker.
Jeg har desværre ikke meget forstand på motorer og kan ikke helt gennemskue om det er noget jeg selv kan ordne eller om der skal prof-hjælp til.
Kan nogen evt. anbefale en god bådmotormekaniker i nærheden af Haderslev?

Hilsen
Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael.
Smut du hellere over i klubhuset på havnen i Haderslev, det skal være det længst inde i havnen. Der sidder der som regel en samling hel og halv gamle bådejere og hvad de ikke ved er ikke værd at vide.
Hej michael
det er en standard fejl på de gamle kobberrør, har jeg set tusindsvis af gange - skru røret løs træk det ud af studsen - på røret eller måske inde i studsen sider der en O-rings pakning den skal bare skiftes og den nye have en smule fedt - monter det igen så kan den køre i tyve år mere-----------
michael udslidt bådmekaniker

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

@Håndværkeren :-) De er efterhånden ved at være hel gamle.

@miwi
Kobberrøret hvor utætheden er går over i et andet "hus" en pumpe tror jeg nok (kan ikke ses på biledet). Den pumpe skal jeg vel også have skilt ad før jeg kan skrue kobberrøret af?

Hilsen

Michael
ja det er korrekt --- eller løsnet --- kan ikke lige huske hvordan det nu er på md11, kobberrøret er bare stoppet ca. 20mm ind i "huset"
michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Tak for svaret 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis