manglende undertekster.

Vi har et Prosonic fjersyn der er knap 3 år gammelt. Nu har det fået en dårlig vane. Når vi ser tekstede film i fx. DR1 forsvinder underteksterne pludseligt, midt i det hele. De kommer så tilbage for et stykke tid for derefter at forsvinde igen.

Hvad er der mon i vejen; 
mvh.
Janne
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder underligt. Det er ikke konen der sidder og slår teksterne fra på fjernbetjeningen? Jeg har på min fjernbetjening en knap så jeg kan vælge om jeg vil have tekster på eller ej, på helt alm kanaler.
Jeg bruger rigtignok en antenne på taget. Så det er nok derfor at det ind i mellem virker.
Tak.
Janne
Hej.
Jeg ved ikke hvordan det er nu, men for år tilbage blev tekster og udsendelser sendt fra hvert sit sted, og derfor kan det godt have at gøre med en antenneoptimering.

mvh

 varmetossen

Hej.

Er ret overbevist om, at problemet med de periodiske manglende undertekster ikke har noget at gøre med brugen af tagantenne.

Prøv lige og hive stikket ud til fjernsynet, når du slukker i aften. Har erfaring for det sommetider kan kurere de nye computer fjernsyns særheder.

Hjælper det ikke har jeg to hurtige spørgsmål:
 
Du skriver lidt kryptisk ex. DR1, har du ikke samme problem på alle gratis kanaler ?
For en sikkerheds skyld, har du begyndende udfald/fastfrysning af billedet ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg ser næsten kun DR1. På DR2 har jeg problemer med synkroniseringen når jeg ser Deadline.
Måske er problemerne også på andre kanaler.
Jeg vil prøve at hive stikket ud. Det er jo altid godt når det gælder elektronik
Jeg har ingen billed problem, som fastfrysning eller udfald.
Janne
Skrevet af Janne på 04 jun 2013 20:54
Jeg ser næsten kun DR1. På DR2 har jeg problemer med synkroniseringen når jeg ser Deadline.
Måske er problemerne også på andre kanaler.
Jeg vil prøve at hive stikket ud. Det er jo altid godt når det gælder elektronik
Jeg har ingen billed problem, som fastfrysning eller udfald.
Janne
Jo ja, du kunne jo prøve og kigge lidt på de andre kanaler for og finde ud af om den også er gal der. Hvis det er det samme, begynder det desværre at "dufte" lidt mere af TV-fejl.

DR2: har ikke selv bemærket noget usædvanligt når man ser bort fra de somme tider har problemer i teknikken i studiet og det kan dit TV jo ikke klantres for.

Når der ingen frysning er af billedet, har du også et fint signal.

Glæder mig at høre hvad du finder ud af når "husalteret" har været uden strøm et stykke tid.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vi oplever med antenne at nogle kanaler har svært ved tekstning mens andre ikke har.
Vi går så i menuen for tekst og slår den fra og til og så virker det .

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tja, ved ikke rigtigt. Lige nu er der tilfældigvis ingen undertekster på DR2 mens DR1 er ok. kigger  jeg så på www.dr.dk/tv/live/dr2#!/ er underteksterne der pludselig.

Hvor lang tid har du haft problemet Janne ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Prolemet har været der i ca. 1 måned, on and off.
Jeg har også erfaret at går man ind dr.dk ( via min Ipad så virker underteksterne. Så enten er det fjersynet som jeg slukke for helt hver aften. ( ingen stand by) eller også er det antennen. irriterende er det i hvert fald.
Janne
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis