Nyt gulv i hus på syldsten

I vores hus har vi netop fjernet husets sidste trægulv, der viste sig at ligge på bjælker direkte på jorden. Alt træværket var angrebet af svamp og jorden under gulvet fugtigt. 

Nu vil vi gerne grave ud og støbe et nyt isoleret gulv. Hvorledes griber vi det an, når huset står på syldsten? Min nabo foreslog at grave til underkanten af syldstenene, lægge Leca-nødder ud og støbe 10 cm gulv ovenpå. Han mente at det var den tyndeste "gode" konstruktion.

Er der nogle med forstand og erfaring der kan hjælpe at beskrive opbygningen af et sådant gulv? Her hjælper det ikke at henvise til dette og hint reglement der foreskriver en udgravning i kineserdybde  - det er der ganske enkelt ikke mulighed for. Vi har brug for en "tynd" konstruktion. Jeg gætter på, at der kan laves et hul på 35-40 cm i dybden.

Der skal gulvtæppe på efter betonen er tørret...


I vores hus har vi netop fjernet husets sidste... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Desværre ikke. Huset er fra år1800 og forsikringen dækker ikke råd og svamp på huse fra før 1912. Er der iøvrigt nogen der ved hvad svamp det er.

Den ligner ikke almindelig hussvamp, eller hvid/gul tømmersvamp. Den mangler det knudrede frugtlegeme. Det er en 1 m^2 stor hvid vattot, der udgår fra bjælken ved væggen. Den dufter fint af champignon ;D

At dømme ud fra billedet af den optørrede bjælke, kunne det alligevel godt være hvid/gul tømmersvamp...

Appropo syldsten, hvilket bindemiddel kan anbefales til opbygning af nyt syldstens punktfundament? Er det ren cement man skal bruge, til at binde naturstenene med, eller?

Ja, jeg er ny herinde, så faldt lige over dette indlæg, frem for at oprette et nyt spg.

Mvh

Simon, Tingsryd

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis