nmea0183 forbindelse af diverse instrumenter?

Ser det her helt åndssvagt ud?
Formålet er at kunne forbinde dsc-kald med vhfen og Gpsmappen.
At se log/lod-data på gpsmappen.
At styre autopiloten med gpsmappen.
Jeg har ikke styr på det med jordingen..

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Jeg kan ikke læse dit billede, lav en større kopi, og mail den til [email protected].

2. Hvad laver du bag din Garmin

3. Al din jord, og evt. stel skal blot forbindes med minus- på batteriet, bl.a. fordi Garmin bruger jord på NMEA og minus til strømforsyningen på samme forbindelse

4. Jeg har selv forbundet selvstyrer, Garmin, og pc blot ved at samle hhv. send - rcv, og jord via skrue-terminaler, og det har virket fint. Så vidt jeg husker vil standardindstillingerne være 4800 8 n. Nogle pc vil så yderligere skulle have luset req_to_send med clr_to_send (ben 6 og 8 på et 25 pol stik)

Red: Var måske lidt uklar med send - rcv. Du skal selvfølgelig forbinde Garmin_send med selvst_rcv+vhf_rcv. og alle 3 til fælles minus/jord. (Og hvis der skal en pc med, som skal overføre til Garmin, skal dennes send til Garmin_rcv.)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

slettet

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej, tak for svaret, jeg kunne ikke rigtig få det til at fungere med større kopi, men har mailet, og tak for tilbuddet!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis