SuZuki Wagon r fra 1999 1,2

Hej min bil vil ikke starte efter der er påfyldt benzin.
tanket billen og derefter ville den ikke starte og blinker ved motor lampen.
har skiftet batteri tændrør og tænd spole men har fundet ud af at den ikke laver gnist ?
mvh jesper
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det har noget, med benzin påfyldningen at gøre, bare tilfældigt.

Det kunne være startspærren (hvis du har sådan en indretning), der driller dig, prøv med en anden nøgle hvis du har sådan en.
Det kan jo også være tændingsmodulet der er smuttet.
kan det godt, men hvordan finder jeg ud af om det er det ? altså udover bar at skifte det?
check om der er gnist på tændrørene ----- pil en tændrørshætte af-----stik en finger op i hætten------få en medhjælper til at tørne motoren----får du SÅDAN et smæk over fingeren så det synger i kraniet så er der gnist :-) men det kan også gøres lidt mildere snup et andet tændrør type underordnet --- hold det ind mod stel og igen tørn motoren virker det er der gnist hvis ingenting så tjek tændingsmodul...........
når motorlampen lyser(blinker) så skal der nok lige en tester på dvs. et besøg på et værksted med en sådan, så kan de præcist fortælle dig hvad der er galt.


Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
Skiftet tæningsmondulet idag og dette hjalp ikke så det er lidt noget pis
Hej
Det er næsten 100  % sikkert at din startspærre har mistet kodningen - det er meget almindeligt på de biler - hen til et aut. værksted med bil og alle nøgler og få så kodet startspærren op igen - så virker det garanteret.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Undre mig bar når bilen tænder alt og prøver at starte men mangler lige det sidste
Skrevet af Torjusen på 03 jun 2013 09:51
Hej min bil vil ikke starte efter der er påfyldt benzin.
tanket billen og derefter ville den ikke starte og blinker ved motor lampen.
har skiftet batteri tændrør og tænd spole men har fundet ud af at den ikke laver gnist ?
mvh jesper

Hej
Når motorlampen blinker er det fordi der er fejl i motorstyringen og så starter motoren Ikke - så få læst fejl ud i motorstyringen - ellers kommer du ikke viddere.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
kunne måske være toppunktsføleren som der giver signal hvergang cyl. 1 er i top, hvis den er blevet træt, ved computeren ikke hvornår den skal give gnist og så kan den heller ikke starte...........

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis