store popnitter

vi skal til og skifte bund i traileren ,alle popnitter der holder bundpladen er boret ud og pladen er fjernet 

men bundpladen er 12mm + den metal ramme den skal igennem hvor købes disse store popnitter henne med stort hoved ?

regner med det er 20 mm der skal bruges  for at være sikker

skal der skiver imellem ,der var ingen fra fabrikken

flad jern hvor finder man dette ,skal bruge det til 2 beslag der skal holde ladet
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fladjern køber du hos en smed, popnitter kan du muligvis købe hos en karoseri mager.
Jeg brugte små bræddebolte til min.
Skrevet af je__ns på 03 jun 2013 07:24
Jeg brugte små bræddebolte til min.
Jeps, 5 mm bræddebolte er lige sagen.

I den forbindelse bør du i egen interesse ofre selvlåsende mødtrikker og ikke bruge de medfølgende, da de har en tildens til og forsvinde af sig selv. Ydermere bør du ikke spænde dem for hårdt, da hovedet så bliver trukket ned i træet med det resultat der kommer til og stå vand i hullerne, hvilket forkorter bundens levetid betragtelig hvis traileren står ude uden pressenning.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så kunne jeg foreslå dig at købe rustfrie bræddebolte hos www.Birgerahandel.dk Udsøgt betjening og hurtig levering, og så er han tilmed rimelig med sine priser.
Ps. har lige set at han også har blind / pop nitter.
http://dk.rs-online.com/web/p/blindnitter/3513486/

http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Haftepistol-og-Nittevarktoj/Nittetang-12907/

http://birgerahandel.dk/product.asp?product=2288

Men tror det bliver svært at finde nogle der er lange nok til de kan låse rigtigt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
den med bræddebolte lyder som en god ide

vil lige få kigget jeres link igennem
Det skal da være 6 mm A4 bræddebolt med en skive og låsemøtrik på undersiden, men for guds skyld bor kun 6mm i træpladen ellers kan du ikke trække møtrikkerne til uden bolten kører med rundt,og det er fans besværligt at skulle holde hovedet med en polygriptang (taler af erfaring )

Tim  

6 mm. er ikke nok når bolten skal igennem metal også, så er der ricoko for at beskadige gevindet. Men 6,5 mm. så går den fint igennem og boltene skal bare lige have et dask med en hammer så de med det samme holder i hullet.
Nu snakker vi Rustfri låse møtrikker , roder med det dagligt på hestetrailere og der er man nu ovre i at alle bolte er rustfrie ,og en 6mm låsemøtrik (ny) trækker altså godt i bolten ,med risiko for at den kører med rundt !!! men kør bare på og giv gerne en melding tilbage

Tim  

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis