S-lås i gulv og toilet - problem med skyld...

Vi bor i et gammelt bondehus som har en gammel S-lås begravet langt nede (1meter) under gulv niveau. Da vi flyttede ind var der et meget gammel das som vi smed ud og jeg købte et alm toilet med S-lås og satte det på.

Problemet er at når man trækker ud fyldes hele toilet kummen med vand etc. før der er nok tryk på til at det trykkes ud gemmen toilettets S-lås og S-lås nede under gulvet.

Nu er min datter teenager og hendes veninder bruger ikke vores toilet da det er ulækkert siger hun. Pga. Måden det skylder ud på......

Jeg tror der står luft mellem de 2 S-låse som gør at vandet i kummen ikke bare løber ud

Nu er spørgsmålet hvordan løser jeg dette problem sådan at det løber normalt ud ?.

Opsætning af gammelt das og opgravning af S-lås under gulvet ikke en mulighed.

Løsninger ønskes asap.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et af problemerne er de 2 vandlåse som er er ikke tilladt installation, men der kan jo også være problemer længere ude i systemet, så mit råd er at du skal få fat i en kloakmester til at gennemgå afløbsforholdene, og enten skal du fjerne vandlåsen i gulvet, eller anskaffe dig et toilet uden vandlås (ved ikke om det findes)!
Et af problemerne er de 2 vandlåse som er er ikke tilladt installation, men der kan jo også være problemer længere ude i systemet, så mit råd er at du skal få fat i en kloakmester til at gennemgå afløbsforholdene, og enten skal du fjerne vandlåsen i gulvet, eller anskaffe dig et toilet uden vandlås (ved ikke om det findes)!
Hej Orla,

Tak for din besked.

Vandlåsen i gulvet på vores 107 år gamle bondehus må være godkendt dengang.....men problemet er nu at der i dag jo ikke eksistere et gammeldavs das som man kan sætte direkte på afløbsrøret og kigge ned på S-låsen 1 meter nede i jorden.

Tænkte der måske fandtes en slags ventil som jeg kunne bruge hvor luften mellem de 2 vandlåse kunne fjernes/flyttes sådan at vandet blot løb ned og ud af vandlås nr. 2 som oprindeligt.

Hvad gør man egentlig i etage ejendomme med 25 toiletter på samme faldstamme og alle med S-lås i toilettet
? Her må problemet med luft mellem 2 etager/toiletter jo være næsten samme problematik ik ?

Vi har ikke problemer med systemet (kloakken - og brønden) og det løber fint igennem når brønden åbnes. (Har brugt løsningen i over 10år nu.
Hvis du sætter en tændstik, ned hvor toilettet går ned i gummipakningen, vil det måske hjælpe, så kan den trække lidt luft her.
Virker det ikke kan du jo bare, trække tændstikken op igen.

Ved faldstammer, er der en udluftning ovenud gennem taget.
Helt perfekt.

Det virkede at lave en lille utæthed i gummipakningen med en lille skruetrækker (test) Nu løber vandet som ved et normalt toilet skyl.

Tak for hurtigt input og løsning.
Annonce
Godt at det virkede
På faldstammer sætter man en vacuumventil, så man ikke får trukket vandet ud af de andre vandlåse, når man skyller. Måske en sådan også kan bruges hér. Den vil i hvert fald lukke for den eventuelle dårlige lugt. Men den er nok ikke så let at montere i dit tilfælde, da der nok skal brækkes lidt op af gulvet.

http://www.vvs-eksperten.dk/index/vacuumventil-mini-50-mm-p1354
I mange tilfælde giver det ikke lugt, at sætte en tændstik i klemme ved gummimuffen.
Skulle det vise sig, at det giver lugt, kan man jo, bare trække tændstikken op igen, som jeg også skrev.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis