Maxi puch

Hej. Min puch maxi k opfører sig underligt. Starter fint og kører fint men efter kort tid dør den fuldstændigt. Skruer jeg tændrøret af er det vådt og når det er pustet tør kører den fint igen. Et kort stykke tid. Den giver sommetider et knald når jeg jokker i kickstarteren.
Hvad gør jeg?
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Højst sandsynlig en utæt svømmerventil, min herre. Drypper/løber benzinen ikke "ud af/fra" svømmerhuset når "maskinen" er parkeret og benzinhanen er samtidig åben ??

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jaa, så vides det hvor fejlen er.

Pøj pøj med reperationen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Øhh. Hvor sidder svømmerventilen og hvordan ser den ud?
Skrevet af MPB på 05 jun 2013 16:30
Øhh. Hvor sidder svømmerventilen og hvordan ser den ud?
På www.puchvenner.dk/karburator.html  er der en tegning over en rund karburator til en P.M. Svømmerventilen er mærket med nr. 15/15a. Hvis det er en firkantet karburator du har, er den magen til og sidder nøjagtig samme sted.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Super. Tak for det.
Skrevet af MPB på 05 jun 2013 17:03
Super. Tak for det.
Åh. det var så lidt. Vi ser jo gerne du kommer ud og trille igen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg haft svømmerventilen ude og den fejler intet. Pustede og rensede svømmer og svømmerhus, men stadig samme problem. Findes der en måde at tjekke om den lukker tæt? Der kan jo være mange grunde til at der drypper benzin fra motoren.
Skrevet af MPB på 10 jun 2013 22:36
Nu har jeg haft svømmerventilen ude og den fejler intet. Pustede og rensede svømmer og svømmerhus, men stadig samme problem. Findes der en måde at tjekke om den lukker tæt? Der kan jo være mange grunde til at der drypper benzin fra motoren.
En simpel prøve. Hvis tager bunden af karburatoren, skubber svømmeren forsigtig op med en finger og samtidig puster med munden ind hvor benzinslangen sidder. Der skal den være 100% tæt.

Så mange grunde er der nu ikke og det har noget med svømmer og svømmerventil at gøre. Der er faktisk kun en mulighed at svømmeren (flyderen) er utæt så den ikke kan "svømme" mere, hvis du forstår ........  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det prøver jeg.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis