udskiftning af gløderør pilleovne

jeg har lige selv skiftet gløderør i min pilleovn en ecoteck francesca. jeg fik en ny hos et pejseforhandler , det virker , men da jeg fik det gamle rør ud var der ca 5 mm forskel på det gamle og nye! jeg tog som beskrevet chancen og satte den nye ind, mit spørgsmål er om man kan bruge gløderør fra andre ovn/fyr typer? jeg kunne ikke læse noget på hverken det gamle eller nye rør , hvad er egentlig den store forskel på rørene bortset fra længde tykkelse og måden de fastgøres på? har de forskellige spændinger eller hvad?? det ser ikke ud til at være særlig høj teknologisk??
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af janaland123 på 01 jun 2013 10:06
jeg har lige selv skiftet gløderør i min pilleovn en ecoteck francesca. jeg fik en ny hos et pejseforhandler , det virker , men da jeg fik det gamle rør ud var der ca 5 mm forskel på det gamle og nye! jeg tog som beskrevet chancen og satte den nye ind, mit spørgsmål er om man kan bruge gløderør fra andre ovn/fyr typer? jeg kunne ikke læse noget på hverken det gamle eller nye rør , hvad er egentlig den store forskel på rørene bortset fra længde tykkelse og måden de fastgøres på? har de forskellige spændinger eller hvad?? det ser ikke ud til at være særlig høj teknologisk??
Nu kender jeg ikke din pilleovn specifikt, men de skal alle tilsluttes 230 Volt for at gløde. Forbruget er der derimod forskel på, har set dem fra 250W og op til 400W. Bruger selv en rund 400 Watt's  til og tænde op i min stoker. Du kan højst sansynligt finde et billigere uorginalt, ved et firma der handler med pillefyr. Spørg Google.dk om "pillefyr reservedele", uden anførselstegnene naturligvis, og det vil vælte frem med forhandlere.

Nu skriver du ikke på hvilken led din nye "tændstik" har en forskel i målene og ej heller  om den er positiv eller negativ ?? Ja, må indrømme jeg er født nysgerrig.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis