Overdækket terrasse og tilslutning til spær

Hejsa

Jeg overvejer at lave en overdækning af terrassen med et fladt let tag, og i den forbindelse skal jeg have spærene til at slutte til huset. Som I kan se, så er spærenderne fra huset fritlagte, så istedet for at slutte til remmen, så tænker jeg om det er en god idé at lægge spærene til overdækningen ind på siden af husets spær, og bolte dem sammen her. Jeg kunne også "forlænge" husets spær, men jeg kan ikke lige kommer i tanker om et beslag der kan holde, i forhold til vinklen på husets spær.

Taget på overdækningen kan alligevel ikke komme længere ind under udhænget, så det skulle kun være synsmæssigt, hvis spærene skulle ligge på remmen af huset.

Nogle forslag?

Mvh Rasmus

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville da smide dem på siden af spærene som du selv forslår, men hvad skal der af tage på det flade tag... ?
Hej og tak for jeres svar.

Jeg regner med at der skal enten trapez eller fastlock uni på taget. Fastlock anbefaler vist mindst 1% fald og trapez 2%, men jeg vil nok lave lidt mere.

Jeg kan nok også få det ind på remmen, men det flade tag "stopper" jo ved spærenderne, så det kommer til at se lidt dumt ud med spær under udhænget.

Mvh Rasmus
Du kan bruge en bulldogskive og en stor gennemgående bolt med møtrik, hvis du vil "koble" dig på de gamle spær.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis