Adskil græs og terasse

Vi har en stenterasse hvor græsset er groet ind over tidligere. Vi har så fjernet græsset, men det begynder at komme tilbage lidt hurtigere end vi er glade for.

Er der nogle mere permanente løsninger til at adskille plæne og stenterasser? F.eks. en underjordisk blokering af en art?
Jeg har set f.eks. Turfline har sådan en gummirulle af en art der kunne se ud til at løse problemet. Nogen der har erfaringer med dem?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke særligt nemt at adskille, med mindre at der er højdeforskel, med græsset en del lavere.
En kant af sten/stål/træ kan holde det væk et stykke tid, men er de 2 i samme højde vil græsset "kravle" ind over en kant.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
I dette tilfælde er det faktisk en smule værre. Græsset er en lille smule højere oppe. Måske 1 cm godt og vel.

Som svar til det næste nærliggende spørgsmål: Nej det er ikke mig der har konstrueret det sådan ;-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Tjaa du kan jo forsøge dig med en kant af en slags, men i det lange løb, så tror jeg at græsset vinder 

Så med mindre du vil gribe til sprøjtemidler (hvilket jeg mener man skal undgå for enhver pris) ja så er der kun den hårde vej, at plukke det op en gang i mellem, når du alligevelsidder med kaffen 

Der er vel også den mulighed at sænke hele græsplænen med 5 cm og lægge den påny? :-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Selvfølgelig kan man det  

God arbejdslyst 

Annonce
En spade ! Altså, brug en spade og kant græsset af når det er tid... Hvis I er 2 går det hurtigt. En kanter af, en samler op

The day you quit is the day you lose.
Istedet for en spade vil jeg anbefale at bruge en fukssvans/sav. Ja, du læste rigtigt - ned på knæene, og du kan lave en fin kant der går skråt ned (i mit tilfælde et par cm under flise-højden).

Ja, saven bliver slidt, men ikke så slemt man skulle tro - og selv en 40 kroners sav klarer opgaven fint.

mvh  Jan

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis