Fugtsikring af smørregrav

Vi har en smørregrav i vores garage og har haft problemer med at der kom vand ind i bunden af den. Det har så siden vist sig, at det skyldes en stor vandskade i et badeværelse relativt tæt derpå. Det er nu ordnet.

Men pga. der har kunne trænge vand ind der, så overvejer jeg nu om man kan lave en permanent løsning af en art, hvor en sådan smørregrav fuldkommen fugtsikres, således intet kan trænge ind, men i stedet bare trænger ned i jorden? 

Uden den slags sikring er det jo nemlig ikke så brugbart..

Mvh.
Michael Lind Mortensen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du blokere for indtrængende vand med feks en glasfiber kasse, tror jeg blot vandet stiger op i gulvet

 

Sådan rent lovmæssigt eller hvad? Er der nogen der kan sige hvornår den lovgivning er fra eventuelt, for hvis smørregaven derved er ulovlig jvf. gældende bygningsreglement, så skal ejerskifteforsikringen egentlig betale for lovliggørelse.
Men realistisk set er det nok noget med det var helt fair game i 70'erne og i dag må man ikke lave det sådan ;-)

Jeg kan naturligvis også bare støbe hullet til.. Men så har jeg naturligvis ikke nogen smørregrav længere.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Hej.
Hvis du ikke vil spørge teknisk forvaltning, kan du jo lave et rør med en dykpumpe i hvis du vil gå tørskoet.

mvh

 varmetossen

Jeg kan nu godt spørge teknisk forvaltning hvis der ikke lige er nogle gode bud herinde. Jeg finder det dog ofte mest nyttigt at lave indlæg herinde, da andre derved også kan se dem og danne sig erfaringer. Derved undgår vi også at 100 andre ligesom mig alle ringer til teknisk forvaltning ;-)

Jeg har allerede sådan en pumpe dernede (sikkert en dykpumpe.. Den pumper vand op i hvert fald ;-)..).. Men jeg vil gerne undgå at have det og så have en løsning hvor der slet ikke kommer fugt.. heller ikke bare minimal fugt på væggene. Den der pumpe slår jo først til når der ligger et par cm vand i bunden.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Annonce
Tvivler på du får noget ud af at ringe til din ejerskifte mht til. ulovligt eller ej. Det er næppe noget de dækker. Men det jo nemt lige at ringe og forhøre sig.
Vi har en udvidet ejerskifteforsikring der dækker alting i huset og næsten alting på grunden (omfangsdræn undtaget), både hvad angår skader og ting der ikke er i overensstemmelse med bygningsreglementet. Så hvis smøregraven ikke er i overenstemmelse med gældende bygningsreglement, så retter de det helt sikkert.
Men jeg har på fornemmelsen de har designet lovgivningen på dette punkt således at hvis det var lovligt på opførelsestidspunktet, så er det også lovligt nu. Spørgsmålet er så hvor meget jeg må rette på konstruktionen før jeg skal overholde den nyeste lovgivning.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Hvis du gerne vil fortsætte med at have denne indretning, bør du straks vænne dig til at kalde det en kartoffelkælder. Det andet er meget voldsomt forbudt, uden olieudskiller og autoriseret ventilation m.m.
Jeg ville i dit sted ikke nævne kartoffelkælderen i offentlige beders påhør. Det ville da være utrolig ærgerligt at få besked på at støbe den til. Hvor vil du så opbevare dine kartofler!

Med venlig hilsen
ktm

 

 ktm, du har fuldstændig ret i dit svar. Det er garanteret en kartoffelkælder og ikke en smøregrav. Gad vide hvor spørgeren har fået opfattelsen af at det ikke er kartoffelkælder .

fase
Nej for i en smørgrav har man da smør

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis