Anbefalinger til armeret vandskuring/filtsning

Vi har et hus fra 70'erne opbygget i kalksandsten. Af den årsag er der en række irriterende problemer med små revner i murværket pga. temperaturudsving i denne type murværk. For at få et bedre udseende udvendigt skal vi derfor renovere facaden.

Vi har overvejet at efterisolere udvendigt og det ender måske også med vi gør det, men det efterfølgende pudsearbejde har jeg bare på fornemmelsen bliver voldsomt dyrt, da vi nok er nød til at betale os fra det for at det bliver pænt, glat og jævnt nok. Jeg betvivler vi selv kan lave det til perfektion på over 220 kvm bygning.

I stedet har vi overvejet at hyre vores murer til at vandskure huset med et produkt der reelt kan armere væggen, da han mente at der vist nok eksisterede særlige vandskuringsprodukter med armeringsfiber i (omend han ikke lige kunne huske produktnavne)
Vi leder derfor nu efter erfaring fra andre der enten har prøvet sådanne produkter eller kender til dem.

Har I nogle anbefalinger til hvilke produkter vi skal bruge, hvis vi blot til vandskure/filtse, men det skal ske med armering der effektivt og "permanent" forhindrer revner?

.... For lige at komme nogle åbenlyse spørgsmål i forkøbet: 

* Nej det er ikke sætningsrevner
* Ja jeg er sikker
* Nej vi skal ikke bare blande noget stads selv og gøre det selv (det prøvede de tidligere ejere et sted.. det ligner lort)

Det er desuden vigtigt produktet ikke blot armerer mod revner, men også er armeret overfor slag og stød - f.eks. hvis børn sparker fodbolde på væggen o.lign. Vi foretrækker desuden murstenene er tæt på skjulte.. de må godt kunne anes, men heller ikke mere end det.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere