højde på bar-/spise-disk i køkken

Hej.

Skal i vores nye køkken havde lavet en åbning ind i stuen, hvor vi i den åbning skal havde monteret en bordplade som vi kan sidde og spise ved på begge sider af åbningen. Altså den kommer til at ligge af på den væg vi skal lave hul i. Planen er vi skal sidde på nogen barstole/høje spisebordstole ved den.
Men er der nogen der har nogen input ang hvor højt vi skal sætte bordpladen til overkant, efter hvad jeg lige har søgt, er en barstol/høj spisestol ca 60-80cm i sidder højde. Kan det passe?

Håber der er nogen som evt har sådan en disk eller lignende vil kommer med deres højde på den eller nogne der har en ide om hvor høj den skal være.

På forhånd Tak

Mvh
Philip
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må købe dine barstole først, for at få den rigtige fornemmelsen af hvor højt din bordplade skal/bør være monteret.

Det ville være måden jeg vil bruge for at få den helt rigtige højde, der er behagelig  at sidde ved osv.

Har ikke en sådan så kan ikke vejlede/råde dig bedre en jeg har forsøgt at gøre.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
60-80 cm på en barstol lyder meget rigtigt. Det passer fint på den jeg sidder på. Så er det jo bare at finde en stol og en bunke bøger, også sætte dig på, også på den måde finde ud af hvor højt din bordplade skal være. Om du sætter den +/- 10cm gør jo nok ikke det store, når stolene kan justeres ca 20 cm.
Det kan i havde ret i .
Men syntes bare ofte man ser køkken firmaerne laver sådan en disk med skabe nedenunder, så kunne det være de havde en ca højde de gik ud fra.
Det er fordi vi aner ikke hvad vi skal havde af stole endnu.
Jeg lavede en køkkenø sidste år som var ca 94 høj fra gulv til bordplade øverst. Barstolene kan indstilles i højden og fungerer fint til.
Kommer vel også lidt an på hvor store (læs høje) i er.

Der er forskel på store og små mennesker, og det skal jo passe til jer


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Alm. Køkkenbords højde på 90 cm. Til overkant burde være rigeligt til barstole. Det har mine svigerfældre ved deres kogeØ og det fungerer fint. Køb evt. Stole der kan justeres i højden.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Smut ind på IKEA.dk og se hvor høje deres borde og stole er.

Vores barstole er 64 og "bar" øen er 90 til overkant.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis