Maling skaller af på medium letspartel?

Vi spartlede her i forgårs en overgang mellem noget eksisterende og nyt filt, og påførte så microdispersers grunder i går aftes. I dag gik min kone så i gang med at male området, men opdagede hurtigt at malingen ikke hang ved og slap næsten med det samme.. Nogen ide om hvorfor det ville ske?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne tyde på, at der er overgrundet med microdispers. 

Grundede områder må ikke fremstå "malede" med grunder, men skal være sugende. Er der overgrundet, kan der matslibes, afstøves og efterfølgende males.

Husk, hellere to tynde end et tykt lag.
Laget var helt tørt ja. Det var ikke et voldsomt tykt lag, men blot et overgangslag på måske 1mm mellem det eksisterende og det nye filt. Det var fordi der blev påført en gipsoverlægger til et vindue, hvor denne så skulle behandles som væggen.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Glans 10 råhvid fra Nordsjö

Mvh.
Michael Lind Mortensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så holder jeg fremdeles på, at i har overgrundet. Nordsjö laver god maling, så det er næppe malingens skyld.:-)

Den hårde vej frem, er at fjerne den maling der krøller af og matslibe området. Gør i det, skulle malingen blive hængende, uden problemer.

Okay - det må vi prøve. Hellere mere arbejde end dårligere finish ;-)

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg hælder også til at I har grundet for kraftigt. Husk at tynde microdisperseren, 1-1 sådan ca. Hellere den er tyndet for meget, end for lidt

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også