færdig beton eller

står og skal til at støbe et rand fundament - det er udgravet og har sat H blokke ned med en del armernigs jern som nu blot venter på betonen (ca. 1.6 m3).

Det store spørgsmål er om det skal være færdig beton eller bland selv.
jeg har ikke travlt og vil egentlig gerne fylde de ca. 66 huler i H blokkene selv i roligt tempo (så det bliver gjort ordentligt og kommer ned omkring armeringen) - jeg ved at med færdig beton skal det hele ske i hastværk (30 min) og der er nok ikke lige tid til at rette på noget hvis der opstår noget.

jeg hælder derfor mest til bland selv - men umiddelbart syntes jeg ikke det giver mening da det koster mindre at få det færdigt ! - kan det være rigtigt ?

Til randen skal jeg bruge ca. 1,6 m3, og hvis jeg skal købe 3t støbemix + 24 poster cement koster det mindst det samme som at ringe til unicon og bede dem levere det færdigt.

det billigste jeg har funder er haveglad med en "pakke" med 2 bigbags + cement til 2200 kr - hvilket jeg så skal have x 1½ = ca. 3500 kr
unicon skal have 1000 kr/m3 + lille ordre straf + moms = 3300 kr

alt i alt koster det det samme - kan det være rigtigt ?
kan man ikke få "gør-det-selv" pakkerne billigere (til levering kbh)

Når gulvet skal støbes er jeg ikke i tvivl, her egner færdig beton sig til opgaven, så der ringer jeg bare efter det.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bigbag er mindst dobbelt så dyrt som løst aftippet.

Du har vist fundet den dyreste leverandør.
(Navnet antyder at han griner hele vejen hen til banken)

http://www.grusdirekte.dk/shop/product.asp?pid=82

http://www.grusdirekte.dk/shop/product.asp?pid=48
det kan du sikkert have ret i.
tænkerr også at det ikke kan være rigtigt.
desværre 'spiser' transporten en del og selv grus dirrekte uden bigballer bliver 2600 kr, .med bigballer ville de være en dyre løsning.

kan man anvende brolægger grus til betonmix ?, så kan jeg anvende evt. overskydende grus til at lægge nogle brosten
Hvad må din bil max trække og hvilket kørekort har du? Det er betydelig billigere at leje en stor trailer på tankstationer eller andet og hente støbemix i grustgraven. Du kan måske nøjes med at hente af 2 omgange.


Det er dog pisse træls at skovle i støbemix

Man kan lære alt, hvis man gider!
Brolæggergrus er ikke egnet til beton, der er ler i.

Støbemix er fint som bundlag under fliser i stedet for stabilgrus.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis