Jablotron Profi alarm

Jeg har købt en brugt trådløs alarm Jablotron "Profi" m. central m. trådløs  R-modul og fastnets tlf. modul tastatur JA-60F, den med klappen PIR, dørkontakt, indv. sirene mv.
Efter at have udført fabiksreset, har jeg indlæst tilbehøret tastatur, håndsender, PIR, dørkontakt, og sirene med succes tror jeg. (detektor og signalstyrketest = ok)
Jeg har derefter programmeret de ting jeg tror er nødvendige at foretage for at alramen   
vil virke.
Lavet ny masterkode, som jo også kan bruges som alm. brugerkode, lavet indgangstid 40 sek., udgangstid 30 sek. sirenetid 30 sek. udgangs og indgangssignal via lydgiver,
+ indstilling af tid og dato.
Tastatur stod i "P" 0 programmering, central tændt og åben sabotagekontakt ikke aktiveret, tastatur var u. bagplade = (sabotagefjeder ikke aktiveret). 
Forlod efterfølgende "P" visning på tastaturdisplay, men hverken håndsender eller min tastaturkode kunne aktivere alarmen.
Hvad gør jeg forkert? Håber der er en behjælpelig person derude.
mvh. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver at tastaturet var uden bagplade?
Fjederen til SAB kontakten skal være trykket ind. Hvad står der af fejl i displayet? Hvilke lysdioder på tastaturet lyser?

Hvis anlægget står med en aktiv sab, kan det ikke tilkobles.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej. Jeg var ikke klar over om mit spørgsmål var nået ud. Da jeg sendte det frøs min pc, pludselig, og jeg måtte tage resetknappen. Jeg havde ikke tid til at skrive det igen, og få et nyt sendt. Men det var åbenbart kommet af sted. - Tak for det.
Når jeg prøver med håndsender, eller den firecifrede kode jeg har lavet om fra master, sker der intet. Jeg har prøver med tastaturet i "P" eller i C1 visning men intet sker.
Jeg har prøvet med lukket central (kontakt ind) og med tastaturet påmonteret bag-pladen (fjeder ind).
Jeg programmerede med åben tændt central og med tastaturet i hånden u. bagplade.
Hvad gør jeg forkert.? Hvad skal tastaturet vise når det er klar til operation. "P" C1 eller hvad. Jeg har prøvet importøren, men de er lukket som en østers, selvom, hvis jeg kan få det i gang, vil købe noget ekstra udstyr til det
Mvh      
Jeg har ikke monteret enhederne på væggene, men centralen og tastaturet på hver deres træplade med en afstand af små 3 m. i min stue. PIR'en har jeg stående på en reol med påsat forstykke så den er lukket, på et stykke gummiplade så den ikke vælter.
Jeg vil ikke montere på væggene før jeg ved om det kommer i gang. Jeg hentede det personligt ved dem der solgte det, og de sagde det var fuldt funktionelt, men var de var blevet tilsluttet en vagtordning, som da leverede deres eget alarmudstyr.  
Mvh. Jan 
Når den er i normalt stilling, er det kun den grønne power-led der skal lyse på panellet.
Har fjernbetjeningen været brugt før? Hvis den er ny skal den kodes til en Profi først.

P = Programmeringstilstand. Du kan ikke tilkoble anlægget i denne modus! Hvilken plads er betjeningspanelet kodet ind på? Som standard er C1 betjeningspanelet..

Pro-sec der er distributør handler kun med os forhandlere. Ellers drukner de i support og spørgsmål fra Hr. og Fru Danmark. :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nu har jeg prøvet igen at foretage en fabriksreset og starte forfra.
Jeg har lagt tastaturet ind på C1, håndsenderen på C2. PIR'en ind på 1 og undladt den trådløse dørkontakt, som jeg ikke skal bruge i første omgang. Så satte jeg indv. sirene i vægstik med rød knap holdt inde, til den gav et par bib og blinkede. Så trykkede jeg 299 på tastaturet, som blev besvaret med et bib af sirenen, trykkede efterfølgende på rød knap på sirene og rødt lys gik ud. Foretog en efterfølgende detektor og signalstyrke test med 4 til håndsender og 10 til PIR. Håndsener har været anvendt af tidligere ejer
Firkantet model m. fire knapper 
Så gik jeg i "P" lukkede central, påsatte tastatur dens bagplade. Lavede masterkode om
med F5 1234 xxxx xxxx, lavede udgangstid, 20x, Indg. tid med 21x, sirenetid 22x, udg. signal m. lydgiver 331, indg. via lydgiver 351, og sluttelig indstilling af tid og dato 4 tt. mm. DD. MM. ÅÅ.
Og så er det lige fra dette trin med at få det stillet i drift?    
I den ene manual jeg har fået med står der at anlægget skal være koblet fra når der proggrammeres, det er vel centralen de menes. Gør jeg det viser tastaturetfejl C.
Jeg mener denne anbefaling må menes at anvendes med det trådførte tastatur.
Jeg håber det vil lykkedes med denne oplysning at afklare hvor jeg gør forkert.
Mvh.Jan
 
Annonce
I den central jeg har er der fastnetsmoden installeret, men da jeg ikke har fastnetstelefon, bliver disse to stik i modemmet jo ikke anvendt til en aktiv telefon linie, kan det mon betyde noget?
Og hvis? - kunne man så cutte forbindelsen til dette modem ved at hive stikket ud af det, og så anvende anlægget uden dette modem.
mvh. Jan
Du sætter bare anlægget i drift ved at forlade "P" ved at trykke på N-tasten...

Anlægget skal kobles fra?? Ja, tak de mener at anlægget ikke må være TILKOBLET ved du skal ind i "P".
Du behøver ikke splitte det hele ad jo :-)

At telefonsenderen sidder i, har ingen betydning. Så længe der ikke er indkodede telefonnumre, vil den ikke forsøge at kalde op.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio.
Nu fik jeg igen lidt tid idag, til at rode med det Jablotron alarmsæt. Nu lykkedes det mig heldigvis at få gang i systemet.
Så jeg vil sige mange tak fordi du "gad" at bruge din på mig.
Jan / Randers
Hej jmf ved du om det er muligt at få en bib lyd fra systemet når der åbnes en dør? Ligesom når man er i "p" har prøvet de forskellige koder men det fungerer ikke rigtigt

Skrevet af Berta på 05 jul 2013 22:05
Hej jmf ved du om det er muligt at få en bib lyd fra systemet når der åbnes en dør? Ligesom når man er i "p" har prøvet de forskellige koder men det fungerer ikke rigtigt

Nej, det kan du ikke.

Men du kan kode fx din åbningskontakt(er) sammen med sirenen, så den fungerer som en dørklokke med en akustisk lyd hver gang døren åbnes.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis