punktfundament

Jeg så fornogle år siden at man kunne lave et punktfundament til et skur, hvor det var jern rør man banket ned i jorden... Er der nogle der ved hvad de hedder og evt. om de kan holde til at bygge et skur på ca 15 m2 oven på 

 Det var da hyggeligt!!!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge på stolpespyd

Det var ikke lige en løsning jeg ville vælge-
Jeg har boret ned med jordbor i 90 cm dybde, og støbt beton i og så nedstøbt et
Stolpebeslag, over jorden har jeg brugt en stump  Spirorør, for at få en pæn rund klump.





stolpestolpebeslag for oven.
hvis det bare er et skur til trillebøren og havelågen er jordspyd sikkert udemærket. de kan muligvis bevæge sig lidt afhænging af jordbundsforhold.
hvis du er ude efger en mere stabil løsning (hvis skuret på et tidspubkt skal anvendes til andet/værksted) ville jeg også støbe med det samme.
en mellem løsning er evt køb færdigstøbge sokler - de graves 70 cm ned og er koniske (modvirker at de arbejder sig op) koster ca 100 kr stk i jem&fix, et skur på 15 m2 skal vel have 4-6 af disse
det er et skur på ca 15 m2 med lidt værksted og overvintering af blomster, så jeg havde tænkt mig at lave det frost fri.. men det med punktfundament, havde jeg en gang set i Gør det selv... men kan ikke rigtig find artiklen ... hvor de lavet fundament af kryds jern, de slog ned i jorden

 Det var da hyggeligt!!!

det er sådan en fætter jeg mente "stolpesten" - helt sikkert bedre end noget hvor man bare banker ned.
http://www.jemogfix.dk/Butik/Byggevarer/Cement__betonvarer/Betonvarer_-_faerdigstoebte.aspx?pid=9038123&view=1

kan se du bor i hovedstaden og i din jord findes sikkert mange spændende ting - til tider helt umuligt at banke noget ned i - tag du skovlen og grav de 4 huller - det tager vel 2 timer i alt og så har du nogle sten som bliver stående

ved godt det ikke lige var det du søgte efter, men løsningen er med garanti bedre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis