græs opsamler fungere ikke

Hej Alle


Jeg har en viking plæneklipper model mb 545 t

Den samler ikke græs op mere. Dvs at den ikke engang kan kaste græsset ud når den klipper. det hoper sig bare op i udkastet så jeg skal stoppe og tømme hele tiden også når opsamleren ikke er på.

På opsamleren er der en vippe dims der bliver trykket op formoder det er af lufttryk når den kører. Når opsamleren er fuld klapper den så ned igen.

Men selv om jeg holder på fliser så hoppe rden ikke længere op når jeg har maskinen tændt.

Har prøvet at rense maskinen så den er helt ren, og pillet luft filteret af og tændt den men der sker ikke noget med den vippe dims.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt ??

Mvh
Kenneth
Hej Alle Jeg har en viking plæneklipper model... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.

Har fundet en usermanual til en mb 545v her på nettet. Desværre dækker den kun diverse østeuropæiske sprog og derfor komplet uforståelig.  Men der er dog også nogle få tegninger.  Og af dem kan jeg se der findes to forskellige typer knive. Det ser ud som om de skal spændes oven på den anden. Men om den ekstra skal eftermonteres til bioklip, kan jeg ikke rigtig lure. Men den har nogle gevaldige flapper, der ligner noget der kan give rigtigt meget vind under skjoldet. Har aldrig set en kniv der ligner denne.

Forskellen på en v og en t model ligger vist i fremtrækket hvor v står for vario-speed.

Begynder og nynne med i koret om foto, foto.

Men Martin, har du ikke en forbrugermanual til maskinen ?

En del Stihl/Viking forhandlere sælger reservedele på nettet, men til samme pris som hvis du afhenter ved din lokale forhandler. Forskellen er så bare der kommer porto oven i så det .........

Du kan finde den nærmeste forhandler på www.stihl.dk


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har prøvet at starte maskinen mens den står på fliser.

Der generere den ikke noget luft tryk til at løfte den lille dims der er i låget på græs opsamleren. 

Så det kan vel ikke være fordi kniven er sløv ? måske er den blevet bøjet eller på anden måde defekt. Den slå nu græsset meget pænt så ved sku ikke helt.

Hvis den nu ikke kører hurtigt nok rundt har i så nogle bud på hvad der kan være galt ?

/Kenneth
Hej

Jeg har nu fundet fejlen.

Det er knive's vinger der er rustet væk. Der er lidt tilbage af vingen men ifølge de billeder jeg har set så mangler der ret meget.

Så en ny kniv burde løse mit problem.

Tak for alle jeres input

/Kenneth
ja det er en fordel i at slibe knivene på plændeklibberen. når plæneklipper
sæsonen er over. er der tid til at slibe kniven sammentidlig med olieskift.
så er den klar til årets første klip. i det nye år.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis