Tilslutning af Metro el-vandvarmer

Hej,

Jeg har netop købt en ny metro el-vandvarmer til kolonihaven. (Model 906: http://www.metrotherm.dk/upload/met...01-015.pdf)

Den skal placeres under vasken i køkkenet og har derfor rør opad.

Mit 'problem' er følgende:

Da der ikke er så meget plads under vasken er der ikke plads til medfølgende sikkerhedsaggregat (med overtryksventil, mv. Link: http://www.metrotherm.dk/upload/met...06-010.pdf) direkte ovenpå vandvarmeren. Jeg har dog fået at vide at jeg blot kan placere aggregatet på skabsvæggen ved siden af og så forbinde til hhv. vandvarmer og armatur.

Mine to spørgsmål:
1. Hvis jeg placerer aggregatet ved siden af vandvarmeren skal jeg så passe på for mange buk af vandrør (pex) af hensyn til vandtryk og lommer uden fald hvor vand kan stå stille?

2. Sikkerhedsaggregatet har en overløbsventil - denne skal vel placeres så røråbningen kan sende vandet direkte i afløbet? (Eller vil der være tale om så små mængder vand at der kan placeres en skål/spand under i stedet?)

Tak!

/CLCP




5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du at du tømme den for vand, hvis der ikke er varme på til vinter, hvis du vender den på hovedet?
Der er bedst med afløb fra sikkerhedsventilen.
mvh jens
Normalt fører man afløbet fra sikkerhedsventilen udenfor via en tragt , så frostfrosset vand i røret ikke kan blokere...........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg har et problem.

Efter montage under køkkenvasken er der ikke rigtig noget tryk på vandet. Varmeren har fået fyldt vand på - den er blevet en del tungere! - og der er strøm på, men to ting lader til ikke at gå efter planen:

1. Varmeren kører kun kortvarigt, omkring 1-2 minutter, og slår derefter fra som om vandet har den rette temperatur... Derefter slår den til igen efter noget tid og varmer igen kortvarigt.

2. Der er ikke rigtig noget tryk på den varme hane. Når jeg åbner kommer der lidt luft og der løber en lille smule vand ud, men derefter stopper det...

Der står i manualen at vandvarmeren (Metro 906, rør op) kan monteres som trykbeholder når sikkerhedsaggregatet tilsluttes, hvilket det er, men også at det kan monteres trykløst, og at der i så fald skal bruges et særligt blandingsbatteri...
Skal jeg gøre noget særligt at at få tryk på vandet så de kan løftes op til vandhanen? Eller benytter vandvarmeren trykket i vandforsyningen?

Enhver slags hjælp vil være værdsat!


Sluk allerførst for strømmen ellers brænder du varmelegemet af.
Der er luft inde vandbeholderen..lad den varme hane løbe indtil der kommer tryk på og en stabil vandstrøm..........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis