rep af kurv i oovaskemaskive

Hej.

Noget af malingen / belægningen er blevet slået af et par enkelte steder i den nederste kurv i vores opvaskemaskine hvor man sætter tallerkener ned. Så nu er dér dannet små steder med rust som jeg er nervøs for spreder sig til bestik m.v.. er dér nogen mulighed for at lave dette selv? Kan man evt købe en lille bøtte med malng eller lign til dén slags reparationer??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan i en maleforretning eller byggemarked med maleafdeling eller hos Biltema købe en lille flaske hvis maling, der er beregnet til emalje. Til rep. Af feks badekar osv. Opbevar den i køleskabet. Det fungerer. Ci har brugt det 2-3 gane i vores opvasker. Reparationen falder ikke af. Men rens m e g e t. Grundigt af først. AL rust skal væk ( koster 90 kr i trælast og 20 hos Biltema)

 

Nu er kurve i opvaskemaskiner ikke malet med emalje, men derimod belagt med en plast. Det bedste du kan gøre er at slibe grundigt ned og give det en gang epoxy lim f.eks araldit 2 komponent det holder! Det var et fif vi lærte, da jeg var op Hvidevare reparation kursus.

Det fikser jeg...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kør ned i Tempo bådudstyr og køb et sæt g-flex epoxy.
Hvis de har den tykke så køb den, eller skal du have filler med.
Bland 1 del af hver lille flaske og kom lidt fuller i..

så meget at det lige ikke flyder. Rens og slib så, og mal det på. vent et par timer og læg et nyt ny-blandet læg på.

Det vil overleve maskinen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Man kan stadig reparere med emaljelak, selv om det er en plastcoating . Og det virker

 

Ok. Tak for jeres hjælp. God weekend...
Ved godt, dette er en gaaammel tråd. Men jeg kan også anbefale krympeflex med lim både til afslutning og (med lidt snilde) samling af knækkede/rustne kurvdele. Husk at få fjernet det værste rust først...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også