skruemaskine virker ikke. Problem?

Hej.
Jeg har en næsten ny DeWalt skruemaskine.
Jeg har lige demonteret en 50m2 terrasse, og efter maskinen var godt varm. (ikke brændende), holdt den næsten op med at virke.
Jeg troede først det var batterierne der var brændt sammen af af blive så varme. Men da der er tre batterier, siger min logiske sans at det dårligt kan være det samme med alle tre.
Jeg har lige haft den bageste hætte af maskinen. Og kulene ser fine ud. Jeg ved ikke hvordan de skal se ud, hvis de er ødelagt? Men jeg tænker at det vel er ligesom bremseklodser? Der bliver slidt ned.

Når batterierne er fuldt opladede, kører den super langsomt, og uden kraft. HVis man holder på patronen stopper den. Ligesom hvis batteriet er fladt.
Har jeg brændt spolen, eller hvad kan være problemet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis maskinen er næsten ny, er der vel garanti på den, den skulle da gerne kunne holde til at blive brugt.
Det lyder som en brændt motor, eller styreelektronik.
jeg har ingen kvittering.
så jeg vil gerne lave den
tak for tippet. men min hedder DC935. den findes ikke derinde. øv
kan du ikke finde en maskine der passer til dine batterier, batterierne passer jo til mange modeller.
Hej
Hvis maskinen var så varm som du skriver, har du helt sikkert brændt motoren af ! Det der typisk sker er at man "lige" skal skrue de sidste skruer i selv om der næsten ikke er mere strøm på batteriet, og når der ikke er spænding på batteriet, stiger strømmen i motoren (ohms lov) og så afgår motoren ved døden.
Kender ikke typen på din maskine, men motorer til Dewalt maskiner plejer at koste ca.800 Kr. incl. moms så det er prisen hvis du selv kan skifte den  !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også