wire til græstrimmer

Hej

Har lige anskaffet mig en buskrydder/græstrimmer, så vil høre hvad folk har af erfaring med valg af wire til sådan en. Der findes jo en del i svingende pris og kvalitet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Husqvarna buskrydder, jeg har skiftet det originale trimmerhoved ud med sådan et her, hvor man bare stikke 2 stykker snor i. (jeg gad ikke og stå og rode med det originale, hvor der skulle rulles snor på osv.) 
Men er det en af de helt små, buskryddere dur det nok ikke.

http://
oleknudsen.dk/oregon-jet-fit-2-snoere-flexihoved.html





Så bruger jeg Origon Flexiblade snor, det klare selv små træer og grene
http://
oleknudsen.dk/flexiblade-2-65-47-m.html





Hej.
Er også gået over til trimmerhoved med løse snører, der monteres så der enten er to eller fire ender der holdes fast af en lås og skiftes meget nemt. Det er et universal med tilpasningsskiver til næsten alle modeller.
Lige nu kører det på en lille top-craft og det går fint med to ender.
Dejligt med dette hoved, da det kan bringe voksne mænd til gråd at køre med automatiske snørehoveder.

mvh

 varmetossen

Hvordan finder jeg ud af om sådan et Oregon Jet Fit flexihoved kan passe på min Texas CG330B. På hjemmesiden står der blot at "den kan passe til de fleste buskryddere med linksgevind". Linksgevind?? Burde jeg hvide hvad det er? Hvad med dimensionen? Kan vel ikke bare være lige meget?

/Anders
Ja de passer kun hvis der er Lings gevind, ellers løber buskrydderen den forkerte vej.

Mon ikke din er med en 10mm bolt eller møtrik, så passer jet fit hovedet, der er forskellige skiver og afstandsstykker med.

Vi har sådan en Echo på arbejde, den løber den modsatte vej, og har almindelig højre gevind, så her kan Jet Fit ikke bruges.
(jeg tror det er generelt, for dem uden vinkelgear ved hovedet)
Har kigget dybt I reservedelsmanualen og jo den er vist M10. Og jeg synes at erindre at gevindet er "modsat". Den har i hvert fald vinkel ved hovedet.

Efter jeg så videoen om jet fit hovedet, må jeg bare eje det. Den måde at skifte snor på ser fantastisk ud!

/Anders
Annonce
Hej.
Links betyder venstre. Dvs. venstregående gevind, altså skrues af med uret og fast mod uret.
Det er sådan indrettet så bolten/møtrikken skrues løs samme vej, akslen kører rundt for at modvirke at den går løs under drift.
Det er desværre ikke en regel, man kan stole på, men vil ofte gælde på seriøse værkstedsmaskiner f.eks.
Og for trådfælge på biler med centermøtrik.

mvh

 varmetossen

Du kan fint bruge den fra Oregon.

Man piller den sorte hætte af, også er der et hul man sætte på maskinen og spænde fast med en møtrik.

Så den burde kunne bruges på alle maskiner.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis