Pilleovn

Har fået mig en pilleovn med vandtank. Den har en sin egen cirkulationpumpe. Men skal min gamle pumpe også køre??.....Så har jeg en pumpe i pilleovnen, en pumpe på anlægget, og en pumpe på gulvarmen.....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af gebhardus på 26 maj 2013 01:28
Har fået mig en pilleovn med vandtank. Den har en sin egen cirkulationpumpe. Men skal min gamle pumpe også køre??.....Så har jeg en pumpe i pilleovnen, en pumpe på anlægget, og en pumpe på gulvarmen.....
Pumpen til den kedel der er i drift skal naturligvis køre, den anden kan du med fordel slukke så vandet ikke cirkulere og varmer den ubenyttede skorsten op.

Har du en kontraventil på den gamle kedel ?
Gulvvarmen ved du sikkert godt hvad der sker med når du slukker pumpen.

Håber for din pengepung at alle pumperne er af A typen ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Forhindre at vandet bliver sendt baglæns gennem kedlen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nåååår okay. Nej sådan en har jeg ikke på. Det må jeg have sat på her i sommer. Der er jo ingen grund til at varme kedlen op..........
Nææ, men husk lige på den skal sidde på fremløbet, EFTER expangtionsbeholderen, hvis der er åben expangtion på anlæget.

Formoder der også er en kontraventil, monteret på pilleovnen på samme måde.

Fortsat god weekend.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis