Blomberg Vaskemaskine Slår HFI-relæ

Hej

Jeg har en Blomberg Rubin WA295. Pludselig midt i en vask slog den HFI relæet. Efter jeg fik tømt den for vand kunne jeg åbne den og få vasketøjet ud. Jeg kørte en udpumpning hvorefter den slukkede af sig selv.

Herefter har jeg prøvet at starte den både på varmt program og på koldt finvask program. Den tager vand ind, og lige så snart den skal til at gå i gang med at køre, så slår den HFI relæet. Tromlen starter ikke med at køre rundt.

Jeg havde en reparatør sidste år som slog viseren på fronten fra, da den klikkede voldsomt under programmet. Det var vist noget med et plastiktandhjul der var slidt, så jeg tror ikke det har noget med det at gøre.

Hvad kan det være denne gang? Tid til at skifte hele maskinen?

På forhånd tak.

Anders
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som overgang i motoren - om den skal udskiftes kommer jo lidt an på hvor gammel den er og om du elsker den :-)

Men 10 års levetid ca. for en standard vaskemaskine som din - noget mere for Miele.

Er den over 10 år gammel er det ved at være tiden at overveje at købe en ny og mere moderne,energibesparende maskine.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Den stod der sammen med lejligheden da jeg overtog den for to et halvt år siden. Så jeg har sådan set ikke rigtigt noget forhold til det. Jeg kan se at en ny motor koster omkring 1700, og jeg ved ikke om jeg gider give mig i kast med at prøve at skifte den selv. Så det bliver vel smådyrt.

Overvejer at købe en ny Miele, sådan noget som en W5825 måske.
Den går du helt sikkert heller ikke fejl af

http://www.lavpriskoekken.dk/shop/miele-w5825-vaskemaskine-24237p.html?locationID=2208?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=BingAds

Og de kr. 1.700,- har du jo allerede

Og når vores Siemens E14-46  ( 6 år gammel og har ikke fejlet noget endnu ) går til de evige vaskemaskinemarker kunne det sagtens blive sådan en der skal erstatte den.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for de gode råd!
Skrevet af andersea på 25 maj 2013 17:20
Hej

Jeg har en Blomberg Rubin WA295. Pludselig midt i en vask slog den HFI relæet. Efter jeg fik tømt den for vand kunne jeg åbne den og få vasketøjet ud. Jeg kørte en udpumpning hvorefter den slukkede af sig selv.

Hvad kan det være denne gang? Tid til at skifte hele maskinen?


Det er med 99,9% sikkerhed varmelegemet der slår HPFI/HFI relæet, der er overgang, og maskinen kører fint så længe den ikke er i varmefasen af programmet, feks. ved udpumpning, hvor kun motor + pumpe kører... nok lidt sent, men et varmelegeme koster 150-300kr. og er rimeligt lige til at skifte :o)
Annonce
Hvorfor skulle den slå ud på koldt program, hvor varmelegemet ikke er i brug?

Jeg har købt en ny miele for flere uger siden og blombergen er på lossepladsen.

Skrevet af andersea på 16 jun 2013 20:21
Hvorfor skulle den slå ud på koldt program, hvor varmelegemet ikke er i brug?

Jeg har købt en ny miele for flere uger siden og blombergen er på lossepladsen.


Fordi, selv på laveste temp/skyldning aktiveres varmelegmet, et stykke inde i programmet

Ok med Miele købet, i dag er navnet Miele desværre bare IKKE lig lang holdbarhed :o/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis