Erfaring med (Sønderborg) Køkken?

Lige som med tråden om Svane-køkkenet, kunne jeg godt tænke mig at få lidt informationer omkring Sønderborg Køkkenet. Jeg har til min nye ejerlejlighed fået tegnet et køkken på ca 10m2. Køkken er eksklusiv alle hårde hvidevarer, dvs kun skabe(herunder også "indbygning" til køleskab og fryseskab), bordplade(linoleum) og vask(ikke blandingsbatteri og hane).
Prisen er endt på 125.000kr, og det synes jeg er meget. Vi har et par design-tilvalg, men ikke noget vildt, og da det "bare" er de normale hvide skabe og en relativ billig bordplade synes jeg prisen er voldsom. Grunden til at det hele er uden hvidevarer, er at jeg gennem arbejdet har fået en masse eksklusivt inventar til at putte i, til en favorabel pris. Det er også derfor vi har valgt et lidt dyrere mærke, da vi ikke ønskede at putte for 100.000+ ovne mm. i et IKEA-køkken.
Jeg har derfor to spørgsmål:
1. Hvor meget tror I man kan få dem ned i pris?
2. Er der stor kvalitets-forskel på disse køkkener i forskellige priser? Et tilsvarende KVIK eller Vordingborg ville koste ca det halve...
Mvh Simon
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel incl opsætning den pris, så lyder den meget rimelig.
Laver du det selv kan du bruge en anden model lige som du ønsker det. Men i det her til at bruge tid på designet og så videre.
Jeg er skrædder og har da ofte haft kunder der tror jeg lige kan lave et nyt snitmønster specielt til dem ganske gratis. Men hvem skal så betale den tid jeg har brugt på et nyt mønster med diverse opmålinger afprøvning af staut modeller og tilretning, det er et forbrug på ca. 4-5 timer.
Ja, det er inklusiv opmåling og montering. Jeg er selv også meget modstander af bare at tage deres tegninger og så gå ned til KVIK og sige at det er det jeg vil have. Jeg er dog heller ikke interesseret i at betale 60.000kr for mærket alene samt 4-5 timers arbejde med tegninger.
Nej det lyder også lidt voldsomt, omkring 10 tusind skulle være nok.
Jeg ved ikke om det er dyrt, men der er helt sikkert penge at spare ved at montere et køkken selv. 
Noget af det jeg er faldet over er bordplader. Hos køkken firmaer er bordplader altid peprede i forhold til at købe dem andre steder, men det kræver selvfølgelig noget værktøj og gå-på-mod at give sig i kast med bordplade udskæring og/eller køkken monterering.

Selvfølgelig skal de have en skilling for at lave tegninger mm, men du kunne jo godt "forlange" det samme af andre køkken firmaer( hvad har du givet dem af oplysninger for at de kan tegne for dig, det grundlag har du jo mulighed for at gå andre steder med , for at se om de holder prisen.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis