Symbol på svejser?

Hej
Jeg her fået Foræret sådan en Metabo kuffert svejser.
Den svejser sådan set fint nok.mn mane Skal ikke sammenligne den med den gamle esab
Den har en knap med 2 symboler. Det ene ligner et alm svejse håndtag, det andet ligner mere et TIG håndtag
er der nogle vdfra beskrivelsen kan fortælle hvad den kan der,?
Hilsen ham der er mere imponeret af ægge . svejseren og migatronic co 2 eren
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af subwoof på 25 maj 2013 01:51
Hej
Jeg her fået Foræret sådan en Metabo kuffert svejser.
Den svejser sådan set fint nok.mn mane Skal ikke sammenligne den med den gamle esab
Den har en knap med 2 symboler. Det ene ligner et alm svejse håndtag, det andet ligner mere et TIG håndtag
er der nogle vdfra beskrivelsen kan fortælle hvad den kan der,?
Hilsen ham der er mere imponeret af ægge . svejseren og migatronic co 2 eren

Den kan svejse med elektrode, på den ene indstilling,,, og svejse tig med den anden,, kræver bare det rette udstyr, såsom tig håndstag og gasflaske, (argon) 
Ja det er en indstilling til Tig svejsning, og kræver så en tigslange, med ventil, og en Argon flaske, det er med såkaldt skrabetænding, hvor du skal ned at røre metallet med Wolfram elektroden, for at tænde lysbuen. (kan ikke svejse i aluminium)
Tig indstillingen kan ikke bruges til elektrodesvejsning.

Jeg har også et gammelt Esab æg, som jeg er utrolig glad for.

Mvh. Jens
Tak For svaret

vil den kunne lave en pænere / bedre svejsning i rustfrit end med rustfri elektroder til pindsvejseren eller rustfrit - tråd og argon til C0 2
Ja det vil være meget bedre med Tig, især i tynde plader, men det er lidt besværligt med skrabetænding.
Jeg har selv haft en Migatronic, med skrabetænding.
Det bedste er med HF tænding, så skal man ikke berøre emnet med wolframelektroden.
Ok nu er det Heller ikke hver dag jeg svejser i rustfrit, så det er måske lidt overkill at købe en tig svejser.. Men man er jo bidt af en gal svejser :-D
Annonce
Jeg har nogle 2mm Esab OK 63.32 elektroder til rustfast, så kan man godt svejse i de lidt tyndere materialer.
Jeg har også svejse en del rustfri rør med elektroder. Men man skal squ lade Være med at sætte svejsere for højt.
Herude gælder det st 134 amp passer til startet alt, til rustfri skal man finde nogle af de huller der ikke er slidte :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis