trappe - gelænder

Hej med jer

Jeg overvejer selv at lave en ligeløbstrappe til førstesalen. Trappen løber med en væg på den ene side. Vi vil gerne holde rummet hvor trappen er, så enkelt som muligt og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der har erfaringer/tanker med/om en trappe som kun har en håndliste fastgjort på væg og intet gelænder ud mod rummet.

Jeg tænker hovedsageligt på sikkerheden?

Vh Mikael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis vi snakker sikkerhed, så duer det ikke, det ikke hvis der er børn.
Du kan selvfølgelig gøre hvad du vil, men skal du en dag sælge, vil det helt sikkert blive en ting der bliver kraftigt påtalt i en tilstands rapport, og noget der SKAL udbedres.

Der er jo også den detalje med forsikringen, som måske stiller sig på bagbenene, hvis der sker en skade, og det er fordi der ikke er et gelænder.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg vil også altid vælge at bruge et gelænder, da man også nogle gang har besøg af ældre(eller fulde mennesker:-) ) som gerne vil bruge gelænderet.
Jeg ville nok vælge en anden løsning.. Du kan evt se nogle af de forskellige modeller på http://www.altomhus.dk/viden/trapper den plejer jeg at bruge når man lige skal have et hurtigt overblik!

Held og lykke!

Martin Hansen - Selvstændig tømrer - Følg mig på tomrer-martin.dk - Alt om trapper, vinduer og indvendige døre
Hmmm I har nok ret. Det var også det jeg havde på fornemmelsen. Tak for input.

Problemet er at jeg synes at der findes rigtigt mange grimme måder at lave gelænder på. Overvejer om et alternativ kunne være at "lukke" trappen med gips på undersiden og så føre gipsen helt op ad gelænderet og "pakke det ind" i gipsplader. Det er svært at forklare - men det jeg mener kunne måske ligne lidt en betontrappe som var glat på undersiden og med gelænderet som en slags 100 mm bred væg i gelænderhøjde.

Vh Mikael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis