Murbindere i ydermure er knækket??

Vi er i gang med at få lavet hul igennem fra tilbygning og ind til vores hus.

Vores hus er bygget op i mursten yderst, hulrum og gasbeton inderst.

Mureren har i dag skåret hul i murstene for at montere dør, men opdagede i den forbindelse at murbinderne ikke længere sad fast mellem mursten og gasbeton inde i muren.

Det er vist mildest talt noget møg... især idet han forventer at det kan være tilfældet i resten af ydervæggene også.

De har nu stoppet arbejdet idet de ikke tør skære igennem gasbetonen også.

Er der nogle af jer der har nogen idé om hvorvidt sådan noget kan repareres? Jeg formoder ikke at vi bare kan lukke øjnene og lade som om vi ikke har set det

Vi har heldigvis ejerskifteforsikring, men som jeg kender forsikringsselskaberne, så vil de så vidt muligt gerne undgå at dække hvis de kan eller slippe så billig som muligt.

Men hvad kan vi forvente? Skal indersiden af alle ydervægge rives ned og bygges op på ny med nye murbindere? Eller kan man fastgøre murbindere på en anden måde, f.eks. udefra? Erfaringer og viden søges...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JEg vil tro det er hurtigere at afmontetre skallen på huset yderst og så montere nye bindere i gasbetonen. Jeg vil da mene det er noget af det en ejerskifte skal dække.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det der bekymrer mig yderligere er at der er små revner i gasbeton både vandret og lodret. Mon så disse metoder er brugbare?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis