Maxi underlig ved start

Jeg har en maxi der kører og starter fint. Ihvertfald de fleste dage. En gang imellem er den vildt svær at få igang, og lykkedes det endelig står den og hakker i det, som om den ikke vil tage gassen og er lige ved at gå i stå. Også med fuld gas. Forleden opførte den sig sådan et par minutter, hvorefter den ligepludselig startede fint, med god topfart og god tomgang. Mystisk syntes jeg. Choker og gas håndtag er skiftet for nyligt, hvis det kan have betydning?
Håber én kan hjælpe mig.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Måske på tide med et lille service eftersyn, nu ved jeg ikke hvor meget du selv kan lave, men man kan jo lære det, Kigge på tændrør, det skal være brunt, så får den den rette blanding af luft og benzin, sort er for meget benzin og lyst/hvidt er for mager blanding, karburator adskilles der kan være vand i bundkarret, forringen hvor chokeren sidder kan være irret, så den ikke falder helt ned, regner med din tænding står fint når den nu kan køre godt engang imellem, plus prøv at kigge alle kontakter efter også tændkablet, du kan finde mere her: http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/altompuch.php

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Skrevet af MPB på 23 maj 2013 08:27
Jeg har en maxi der kører og starter fint. Ihvertfald de fleste dage. En gang imellem er den vildt svær at få igang, og lykkedes det endelig står den og hakker i det, som om den ikke vil tage gassen og er lige ved at gå i stå. Også med fuld gas. Forleden opførte den sig sådan et par minutter, hvorefter den ligepludselig startede fint, med god topfart og god tomgang. Mystisk syntes jeg. Choker og gas håndtag er skiftet for nyligt, hvis det kan have betydning?
Håber én kan hjælpe mig.
Nej, det er måske ikke så mystisk ud fra din beskrivelse. Husk og lukke benzinhanen efter kørslen, så undgår du højst sansynligt startbesvær. Altså forudsat du husker og åbne hanen igen før start.

Og glemmer du ovenstående, ved du jo nu hvad den lille skrue/bolt I krumtaphuset skal bruges til, helst sammen med et tørt tændrør.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
en anden ting der til tider kan drille en del er Condensatoren i tændingen, de kan blive "trætte" og derved ikke altid kan få motoren til at køre ordentligt.
Ellers er du velkommen til at kigge forbi nabobyen (Hjortshøj) så kan jeg godt give en hånd med det

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det lyder fandme godt Martin. Jeg prøver lige at fikse det selv, inden jeg ringer. Om ikke andet får jeg sikkert problemer en anden gang. Har du et nummer? Send det evt til 22639277.
Mads
Hej Mads
Jeg har smidt en besked her på foraet med mit Nr

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis