El-ting til at trykke på en knap

Hej med jer.

Jeg har en minipc gemt i et eksternt lukket kabinet. Jeg skal have lavet en trykknap i kabinettet der kan tænde og slukke mini-pc'en, der også er forsynet med en trykknap.

Det er ikke muligt at komme ind og lodde noget på inde i pc'en, så derfor er eneste mulighed at få "noget" til at fysisk trykke på pc'ens tænd/sluk knap.

Jeg forestiller mig et lille stempel eller en slags fjederbelastet el-magnet, eller noget i den retning. Skal meget gerne være lille og gerne en forholdsvis støjsvag løsning.

Er der nogen af jer de lige kan komme op med et forslag på sådan en "finger-forlænger" som jeg kan sætte til en alm. pushbutton.

Håber det findes, men jeg er helt uden ide for hvad jeg skal søge efter.

Pfh. tak.

Timbo.
Hej med jer. Jeg har en minipc gemt i et... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
De forskellige stød magneter og andre af samme type vil IKKE  kunne bruges til dette, da de arbejder virkelig hårdt - de vil ødelægge PC i løbet af meget kort tid -
når sådan en magnet kobler ind flytter den også en ret stor masse og det vil udarte sig som et "slag" mod PC og det tåler den ikke - der skal findes en anden løsning - ellers bliver det hurtigt for dyrt i reperationer  !!!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
De fleste bios kan opsættes således at du kan tænde computeren via keyboard, på esc, space eller en kombination af 2 taster. har selv brugt det.

Du kan så lave en genvej til at slukke din pc, og give den en hotkey på din mus eller tastatur, således at computeren slukker når du trykker på den knap, eller går i dvale eller standby for den sags skyld. Jeg har selv valgt en knap på musen til det, samt tastatur kombination: "ctrl + alt + H" dvale bruger jeg selv meget. Der kan man nemlig slukke helt for computeren, og den starter hurtigt op igen, og med alle de ting åbne man havde gang i da man lukkede ned.

genvej for dvale: %windir%\system32\rundll32.exe PowrProf.dll, SetSuspendState
genvej for standby: %windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
(fandt også lige en guide til hvordan det kan gøres. http://yourgeekhelp.comuf.com/windows/how-to-create-shutdown-hibernate-and-restart-buttons-in-windows/ )

Ellers hvis du kommer til at åbne kabinettet kan du nemt forlænge/ skifte den ledning der sidder fra motherboardet til tænd/sluk kontakten i dit kabinet.

Ved godt at denne tråd er lidt gammel. Men vil bare høre om du fandt en løsning på din "knap-forlænger"? Har lidt samme udfordring..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis