El-ting til at trykke på en knap

Hej med jer.

Jeg har en minipc gemt i et eksternt lukket kabinet. Jeg skal have lavet en trykknap i kabinettet der kan tænde og slukke mini-pc'en, der også er forsynet med en trykknap.

Det er ikke muligt at komme ind og lodde noget på inde i pc'en, så derfor er eneste mulighed at få "noget" til at fysisk trykke på pc'ens tænd/sluk knap.

Jeg forestiller mig et lille stempel eller en slags fjederbelastet el-magnet, eller noget i den retning. Skal meget gerne være lille og gerne en forholdsvis støjsvag løsning.

Er der nogen af jer de lige kan komme op med et forslag på sådan en "finger-forlænger" som jeg kan sætte til en alm. pushbutton.

Håber det findes, men jeg er helt uden ide for hvad jeg skal søge efter.

Pfh. tak.

Timbo.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan måske bruge det princip der er i en kuglepen, ja du kunne måske rent faktisk bruge en kuglepen, hvor spidsen ville ramme din knap. Du behøver jo ikke en meget stor vandring.

Bare lav nogle forsøg, og lad os endelig vide hvad du finder frem til, så vi andre også kan lære lidt 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
fortæl lidt mere om dit setup og hvad du vil opnå. Det virker lidt Storm-P'sk. Kan du åbne kabinettet til minipc-en? så kan du sikkert bare finde en knap med en længere ledning og sætte på uden at lodde. Eller du kan tænde og slukke det via WOL(wake on Lan). Men det afhænger alt sammen af setuppet.
alternativt kan du jo bruge en pind... så du så at sige forlænger knappen ud gennem det eksterne kabinet.
Du kan bruge en stødmagnet som aktuator. Forbundet med et batteri og en ekstern trykknap i serie.
F.eks. http://www.ebay.com/itm/12V-DC-Frame-Solenoid-HCNE1-0520-Sucktion-4N-6W-F-Game-Selling-Transport-Machine-/121101148629?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item1c3230e1d5
Tak for alle svarene!

Som udgangspunkt kan PC'en IKKE åbnes, så den løsning jeg efterlyser er en anordning som trykker på PC'ens on/off knap.
WOW/WOL kan ikke bruges, da pc'skal kunne tændes fra det øjeblik der bliver sat powerkabel i. Altså ikke fra stb.mode.

jenshøj - Det virker som et godt bud på hvad jeg har i tankerne. Nu har jeg da et ord for hvad det er jeg søger.

Andre bud er naturligvis meget velkomne - Synes nemlig ikke der kommer meget frem på google når jeg søger på "stødmagnet"

mvh. Timbo
Jeg tror du skal søge efter Solenoid i stedet for stødmagnet
Har du kigget i BIOS opsætningen. Der er sædvanligvis mulighed for at vælge at pc'en booter ved tilslutning af power
Tak for input.

GDS-Elektro - Ligner det rigtige søgeord. I hvertfald har jeg nu en del at kigge igennem.

bjor - Fin idé, men jeg skal bruge knappen til at slukke for pc'en også. Der er ikke adgang til "LUK COMPUTEREN" fra det program den skal køre.

Mvh. Timbo
Tak for input.

GDS-Elektro - Ligner det rigtige søgeord. I hvertfald har jeg nu en del at kigge igennem.

bjor - Fin idé, men jeg skal bruge knappen til at slukke for pc'en også. Der er ikke adgang til "LUK COMPUTEREN" fra det program den skal køre.

Mvh. Timbo
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis