Jeg har søgt længe, tænkt og overvejet meget, men er endnu ikke kommet til et resultat.
Jeg er lejer af en dejlig gammel lejlighed med et stort WC, der indeholder både badekar og brus. Desværre er alle vægge beklædte med blå, profilerede og glaserede fliser og min første tanke om at male disse er jeg efterhånden gået fra, da jeg har hørt fra for mange, at dette ikke vil holde i længden. Så kunne jeg vælge at sætte nye fliser op ovenpå, men det vil nok blive for kosteligt. Den sidste tanke jeg har tænkt, er muligheden for at sætte glasvæv oven på fliserne, incl. brusenichen og så male dette, men der støder jeg vel på samme udfordring omkring malingen? Dog er det jo nemmere at male vævet, end fliserne!?
Det andet store issue er udluftning. Jeg har en spalte i døren, åbner vinduet jævnligt og har varme på. Alligevel kommer der svamp frem. Der er ikke oprindeligt sat udluftning ind, men det kunne være en mulighed, da jeg bor øverst og kan lade et udtræk gå sammen med køkkenets. (dette ligger på den anden side af væggen) Dette vil dog kræve enten hul i loftet, eller i væggen ind til køkkenets udluftning. Men hvad med i vinduet?
Jeg ser frem til gode svar.
Jesper Jensen