Renovering af WC

Jeg har søgt længe, tænkt og overvejet meget, men er endnu ikke kommet til et resultat.

Jeg er lejer af en dejlig gammel lejlighed med et stort WC, der indeholder både badekar og brus. Desværre er alle vægge beklædte med blå, profilerede og glaserede fliser og min første tanke om at male disse er jeg efterhånden gået fra, da jeg har hørt fra for mange, at dette ikke vil holde i længden. Så kunne jeg vælge at sætte nye fliser op ovenpå, men det vil nok blive for kosteligt. Den sidste tanke jeg har tænkt, er muligheden for at sætte glasvæv oven på fliserne, incl. brusenichen og så male dette, men der støder jeg vel på samme udfordring omkring malingen? Dog er det jo nemmere at male vævet, end fliserne!?

Det andet store issue er udluftning. Jeg har en spalte i døren, åbner vinduet jævnligt og har varme på. Alligevel kommer der svamp frem. Der er ikke oprindeligt sat udluftning ind, men det kunne være en mulighed, da jeg bor øverst og kan lade et udtræk gå sammen med køkkenets. (dette ligger på den anden side af væggen) Dette vil dog kræve enten hul i loftet, eller i væggen ind til køkkenets udluftning. Men hvad med i vinduet?

Jeg ser frem til gode svar.

Jesper Jensen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej !

Mht. maling af bruser. Spørg hos Flügger, de har de produkter du skal bruge hvis du vil male på fliser. Mine forældre har malet mørkeblå blanke fliser for 15 år siden. Det var desuden lavet med ruflet overflade så det ikke blev helt glat. Det holder endnu, dog soak malingen friskes op ligesom al andet malet i huset. Det vigtigste ved sådan et projekt er RENLIGHED !! Al fedt og snavs skal vaskes / renses af, eller blir resultatet aldrig godt.

GOD ARBEJDSLYST !
Uden at være ekspert på udluftningsområdet, kan jeg da sige, at der findes "indsatser" til vinduet, som tænder når luftfugtigheden når op til en bestemt indstilling (hvad du nu sætter den til). Fordelen er bl.a. at der ikke "luftes ud" som når du åbner vinduet, for der kommer ikke kold luft ind - det er kun den fugtige luft der suges ud.

Den kræver strøm, klart nok, men er immervæk billigere og pænere end at lade udluftningen foregå via køkkenet fx.... Det vil forresten heller ikke være særligt effektivt, da der sandsynligvis vil være for langt/for mange knæk på rørføring før luften er ude.

Til gengæld er det en nem og forholdsvis billig løsning... Kan købes i byggemarkeder i flere prisklasser og med og uden strømtilførsel. Fravælger du strømmen, kan den heler ikke starte automatisk, men da det lyder som et meget fugtigt badeværelse du har, er det måske meget smart at have med...

------------------
Annemo

Annemo
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også