Regnvandstønde løber over

Hej,

For nogen tid siden satte jeg en regnvandstønde op i haven. Den blev næsten fyldt op den anden dag, da det regnede.

I dag regner det så igen, og jeg så, at vandet løb ud over kanten på den. Det var jo ikke lige meningen.... Det skulle overløbsikringen jo sørge for ikke kan ske.

Nå, men jeg hev slangen af,satte en klump staniol i hullet og gav det en gang gaffatape... Og nu sidder jeg så og tænker, om årsagen er, at jeg har monteret tilslutningsstudsen/overløbssikringen for højt i forhold til indgangshullet på tønden, så vandet simpelthen får for meget fart på. Studsen sidder vel 8-10 cm højere end hullet som vist her:



Skulle studsen lige have siddet 5 cm lavere på nedløbsrøret, så vandet får mindre fart på og dermed ikke vælger vejen gennem flexrøret, når overløbssikringen er fyldt?

Nogen bud?

/Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Overløbssikringen skal sidde i samme højde som studsen på regnvandstønden. Hvis du ser indvendig i overløbssikringen kan du se en kant, når regnvandstønden er fyldt skal vandet løbe over kanten og ned i midten til afløbet.
Den nemmeste løsning er at hæve regnvandstønden så det passer.
Tak for forklaringen!

Jeg får lige hævet tønden eller anvendt et andet nedløbsrør en af de nærmeste dage.

/Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis